• português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
About
  • Policies
  • Instructions to authors
  • Contact
    • Policies
    • Instructions to authors
    • Contact
Search 
  •   Home
  • Centro de Ciências Exatas e de Tecnologia - CCET
  • Programas de Pós-Graduação
  • Mestrado Profissional em Química - PPGQ
  • Search
  •   Home
  • Centro de Ciências Exatas e de Tecnologia - CCET
  • Programas de Pós-Graduação
  • Mestrado Profissional em Química - PPGQ
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument TypeThis CommunityBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument Type

My Account

Login

Discover

AuthorFatareli, Elton Fabrino (1)Silva, Eliana Eduardo da (1)Trindade, José Odair da (1)Subject
Química - estudo e ensino (3)
Aprendizagem significativa (1)Discurso e texto (1)... View MoreDate Issued
2011 (3)
CNPq SubjectsCIENCIAS EXATAS E DA TERRA::QUIMICA (3)Graduate ProgramPrograma de Pós-Graduação de Mestrado Profissional em Química - PPGQ (3)Document Type
Dissertação (3)

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-3 of 3

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Ensino e aprendizagem significativa do conceito de ligação química por meio de mapas conceituais 

Trindade, José Odair da (Universidade Federal de São Carlos, 2011-02-04)
As a consequence of student difficulties related to concepts of greater abstraction of Chemistry, the concept of Meaningful Learning according to the theory of Ausubel was used in this work. From it, the twodimensional ...
Thumbnail

Argumentação no ensino de Química: textos de divulgação científica desencadeando debates 

Fatareli, Elton Fabrino (Universidade Federal de São Carlos, 2011-02-02)
A large body of science education literature suggests that argumentation plays a central role in science and should therefore maintain the same centrality in science education. However, opportunities for students to engage ...
Thumbnail

O ambiente como contexto para o ensino das transformações químicas 

Silva, Eliana Eduardo da (Universidade Federal de São Carlos, 2011-10-17)
Through the difficulties that were found in the educational process of Chemistry, nowadays, and in a situation which school contents are not related with students life, this study investigated the contributions of problematic ...

UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT
 

 


UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT