Sobre o RI-UFSCar
O Repositório Institucional da UFSCar (RI-UFSCar) é um sistema de informação que visa armazenar, preservar, organizar e disseminar amplamente a produção intelectual dos diversos setores e segmentos da comunidade da UFSCar, provendo o acesso aberto à informação produzida na instituição e registrada como científica, tecnológica, didática, artístico-cultural e técnico-administrativa.
Tipos de produção
Submissões recentes
-
Durabilidade de compósitos cimentícios de ultra alto desempenho com incorporação de pó de vidro frente à ação de cloretos
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Engenharia Civil - PPGECiv, Câmpus São Carlos, 25/03/2021)Reinforced concrete is one of the most widely used construction materials in civil construction, in Brazil and worldwide, due to the ease of taking on different shapes and for protecting the reinforcement from external ... -
Uma investigação do motivo por procura de vaga em instituições para cuidados prolongados em São Carlos e Araraquara
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 01/12/2020)Introduction: In the Brazilian scenario, population aging has been shown in evidence. We highlight improvements and investments in social, health and assistance programs for people over 60, and support for families. Some ... -
Propostas estratégicas à comunicação ambiental assertiva para o saneamento: percepções de especialistas brasileiros e portugueses
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 13/01/2021)Basic sanitation is an essential system for healthy people's quality of life and respect for the environment, consisting of four aspects: 1. collection, treatment and distribution of drinking water; 2. sewage collection, ... -
Educação Ambiental: propostas de caminhos para a conservação da biodiversidade
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 07/01/2021)The objectives of the internship were to provide greater learning about the works and actions aimed at the Environmental Education (EA) and enable a more in-depth training in the planning, execution and evaluation of ... -
Monitoria Ambiental e suas contribuições na manutenção e gestão dos parques estaduais Caverna do Diabo, Ilha do Cardoso, Intervales e Turístico do Alto Ribeira - Vale do Ribeira - SP
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Sustentabilidade na Gestão Ambiental - PPGSGA-So, Câmpus Sorocaba, 20/01/2021)This research aims to analyze the performance of the activity of environmental monitoring, including positive aspects and weaknesses, professional relationships and dimensions of the performance in the participative ... -
Adaptação transcultural do instrumento “The Short Child Occupational Profile” (SCOPE) para a Língua Portuguesa do Brasil
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Terapia Ocupacional - PPGTO, Câmpus São Carlos, 22/03/2021)Background: The assessment The Short Child Occupational Profile (SCOPE) is a tool developed by American occupational therapists that makes it possible to systematically assess factors that facilitate or restrict participation ... -
Contribuições da cromatografia circular de Pfeiffer para a análise da saúde do solo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Agroecologia e Desenvolvimento Rural - PPGADR-Ar, Câmpus Araras, 28/09/2020)Soil depletion is a process resulted from the management adopted by agriculture activity which consequently causes an ecological and social crisis. In the midst of such a context, agroecology as a movement, science and ... -
As relações mapeadas no discurso da modelagem com a realidade
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 05/03/2021)This research aims to problematize the composition operated by the Mathematical Modeling discourse about reality within the scope of published researches concerning Mathematical Modeling. In this work, Mathematical Modeling ... -
Ocupações infantis e pandemia da COVID-19: a percepção das mães
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Terapia Ocupacional - PPGTO, Câmpus São Carlos, 18/02/2021)Occupations, the object of study and practice in Occupational Therapy, are understood as human, daily activities, which people perform individually, in family or in the community, with purposes and meanings. Children, as ... -
Impacto da formação docente internacional na produção científica: o caso da UFSCar
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade - PPGCTS, Câmpus São Carlos, 01/02/2021)The teacher education of Brazilian researchers abroad favors their insertion in international collaboration networks, through international scientific exchanges and partnerships, contributes to the success and quality of ...