Browsing by Advisor "0f8596ac-a905-4070-851b-9f11cbadabf3"
Now showing items 1-9 of 9
-
Programa de intervenção familiar para a estimulação de linguagem em crianças com síndrome de Down
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 31/03/2015)Down syndrome is the most common genetic cause of intellectual disability and changes in cognitive skills is a primary consequence, and appears as a result of structural and functional abnormalities of the central nervous ... -
Programa “Vida na Comunidade” para familiares de jovens com deficiência intelectual
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 25/02/2016)This research aimed to evaluate the effectiveness of the "Community Life Program" for parents/family in order to promote independence in life activities in the community for young people with Intellectual Disabilities. ... -
Programa Ler e Escrever e o processo de escolarização do aluno com deficiência intelectual no ensino fundamental
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 29/02/2016)The Reading and Writing Program was implemented at state public as a public policy with specific goals: accelerating the literacy process; reverse the academic failure of students without reading and writing appropriation ... -
Programa de transição para a vida adulta de jovens com deficiência intelectual em ambiente universitário
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 25/02/2016)The higher education is increasingly a prerequisite for independence aiming for adulthood of young people today. Researchers have pointed out the importance of participation of young people with intellectual disability ... -
Formação de aplicadores e interlocutores na utilização do PECS-Adaptado para crianças/adolescentes com autismo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 26/02/2016)Communication is one of the most important factors related to the quality of life of people with the diagnosis of autism, which can be absent or dysfunctional, with or without speech. Due to the importance of communication ... -
Formação de interlocutores da comunidade para interação com usuários de Comunicação Alternativa com autismo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 14/08/2019)Alternative Communication means and strategies are useful tools so that students with non-verbal disabilities to socialize in different environments. This research has objective to elaborate, implement and evaluate a program ... -
Estudo sobre acesso e permanência no mercado de trabalho de pessoas com deficiência intelectual
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 29/08/2019)The inclusion of people with intellectual disabilities in the labor market, according to official data, has increased in recent years. Compared to other people with disabilities, people with intellectual disabilities are ... -
Perfil comunicativo de usuária de comunicação alternativa na interação com diferentes parceiros
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 11/01/2013)The alternative communication has been used over the past years as a communication resource for people who, for whatever reason, are temporarily or permanently with its loss-making oral communication. However, the fact ... -
Programa motivacional para o desenvolvimento de habilidades leitoras à alunos com baixo rendimento
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 09/02/2018)Reading, as a learning tool for new conceptions and inestimable importance in the social context, has been pointed as one of the biggest school challenges., specially with matters in reading comprehensive, because there ...