Navegando por assunto "Ensino remoto"
Itens para a visualização no momento 1-20 of 26
-
Estratégias de ensino durante a pandemia da Covid-19: uma revisão de periódicos nacionais (2020-2022)
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 25/08/2023)This work is the result of a bibliographical research carried out in the Course Completion Work discipline, of the Pedagogy course, at the Federal University of São Carlos, guided by Prof. Dr. Adriana Fernandes Coimbra ... -
A relação com o saber e o uso de mídias durante o ensino remoto: o que pensam os licenciandos e licenciados da UFSCar campus São Carlos
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 31/03/2023)The Covid-19 pandemic in 2020 and the consequent social isolation brought changes to the whole world and changes and adaptations in the teaching process were necessary, causing the emergency remote teaching to be implemented ... -
Desafios da formação docente durante o ensino remoto emergencial: percepções de professoras supervisoras de estágio em ciências e biologia
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 30/03/2023)The pandemic resulting from the high circulation of the SARS-CoV-2 virus affected billions of students around the world and caused the paralysis of classroom teaching activities in Brazil. In this scenario, the present ... -
A rotina de estudos de dois alunos com deficiência intelectual no contexto do ensino remoto emergencial
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 26/07/2023)In times of social distancing in the COVID-19 pandemic, it is important to reflect on the living conditions of students with intellectual disabilities (ID) and the possible impacts on their schooling. The work has the ... -
Ensino de relações numéricas no sistema remoto para duas alunas com com síndrome de Down
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 18/04/2022)This study aimed to evaluate, through systematic replication, the use of teaching procedure in the acquisition of numerical relationships, based on the stimulus equivalence paradigm, in children with Down Syndrome, in ... -
Ensino remoto e saúde mental: vivências de estudantes do ensino médio
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 14/02/2023)The social distance imposed by covid-19 suddenly changed human interactions. For a long time, schools operated only through remote teaching. By using digital means, remote learning could not serve all students, negatively ... -
Identificação dos aspectos didáticos mais valorizados pelos licenciandos em química durante o desenvolvimento do Programa Residência Pedagógica
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Sorocaba, 10/03/2022)This study aimed to identify the didactic aspects most valued in the initial training of students of the Degree in Chemistry, at the Federal University of São Carlos, Sorocaba campus, who were members of the Pedagogical ... -
Interações e brincadeiras por meio de uma tela? A educação infantil e a pandemia da COVID-19
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 16/12/2022)This thesis proposes a reflection on the experiences of children and their families in carrying out school activities in family settings in the context of the COVID-19 pandemic in 2020 and 2021. We have attempted to ... -
O ensino remoto durante a pandemia nas escolas da Educação Básica de São Carlos na visão dos professores
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 11/04/2022)The outbreak of the Covid-19 virus reached billions of students around the world and ended up bringing traditional school classes to a halt in Brazil, as in many other places. This work proposes to understand the perception ... -
Um estudo investigativo sobre as dificuldades dos professores de Matemática iniciantes do ensino remoto
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 26/11/2021)Many researchs bring reports of difficulties that beginning teachers faces in the classroom with face-to-face teaching, such as lonelyness, lack of preparation to deal with students, with educational management, among ... -
As tecnologias no ensino remoto: uma abordagem sobre a contribuição do smartphone nas aulas de matemática
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemática - PPGEdCM-Ar, Câmpus Araras, 29/08/2022)Technology can contribute to the teaching process and is considered a means for learning to occur. Taking into account the pandemic situation that affected the world in 2020, this dissertation presents the result of an ... -
Emergência de nomeação de letras a partir do emparelhamento auditivo-visual em crianças com Síndrome de Down e Autismo via ensino remoto
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 21/06/2021)Reading and writing are understood as important behaviors for human development, thus studies have sought ways to help students with difficulties in these learning processes. Considering the relevance and generalization ... -
O ensino de ciências para alunos autistas em tempos de pandemia
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemática - PPGEdCM-Ar, Câmpus Araras, 27/04/2022)The discussion about special education and the inclusion of students with special educational needs in the regular education system has been growing significantly. However, the great challenge goes beyond guaranteeing the ... -
Diálogos matemáticos no ensino remoto: entre dificuldades e possibilidades
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemática - PPGEdCM-Ar, Câmpus Araras, 20/04/2022)The main objective of this dissertation is to understand how mathematical dialogues take place remotely in a school that transforms itself daily into a Learning Community. To do so, we invited members from the school ... -
Transtorno do Espectro do Autismo na educação superior: experiências durante o contexto remoto
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 22/01/2024)Students with Autistim Spectrum Disorder (ASD) often face a series of challenges when entering higher education. These challenges may include difficulties in social interaction and communication, making relationships with ... -
Intérprete educacional e o aprender de alunos surdos: análise do contexto remoto no ensino superior
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 31/05/2023)Translation and interpretation in Libras in the educational context has specific complexities that result from the model of inclusive education, which has Portuguese as the language of instruction, thus implying the ... -
Concepção dos professores sobre o uso de jogos virtuais em tempos de pandemia
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 05/03/2021)Didactic games stimulate several areas of the brain circuits, from the interpretation of images such as the storage and improvement of vocabulary to strategies in relation to the specific theme addressed by the game. It ... -
Ensino remoto em tempos de pandemia: considerações sobre o ensino não presencial emergencial na Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Agroecologia e Desenvolvimento Rural - PPGADR-ArPrograma de Pós-Graduação em Gestão de Organizações e Sistemas Públicos - PPGGOSP, Câmpus São Carlos, 08/11/2022)Por conta da pandemia da Covid-19, o ambiente universitário precisou adaptar suas atividades e o processo de ensino e aprendizagem. Na Universidade Federal de São Carlos (UFSCar), a experiência contraditória do ENPE trouxe ... -
Reflexões acerca da acessibilidade na educação dos surdos durante o ensino remoto a partir de debates acadêmicos em lives
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 28/03/2022)This work has as its theme the reflections about accessibility in the education of the deaf during Remote Teaching from academic debates in lives. Thus, this research considered to answer the following question: How is ... -
Relatos de experiências nas aulas de matemática na modalidade remota em algumas escolas privadas de educação básica
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus São Carlos, 25/02/2022)Mathematics teaching has always been labeled due to the stigma of being a "difficult subject", with this, there are many teaching methodologies which can be applied to attract the attention of students. However, due to the ...