• português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
About
  • Policies
  • Instructions to authors
  • Contact
    • Policies
    • Instructions to authors
    • Contact
Browsing by Title 
  •   Home
  • Browsing by Title
  •   Home
  • Browsing by Title
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument Type

My Account

Login

Browsing by Title

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 8762-8781 of 15510

  • Author
  • issue date
  • submit date
  • Advisor
  • Graduate Program
  • Document Type
  • title
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • IASWS abordagem iterativa para desenvolvimento de software utilizando web services 

      Nakagawa, Hiromiti (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC, , 23/02/2012)
      Software system development demands appropriate tools, technologies and development processes in order to create systems that meet customer s business needs while being flexible enough to cope with business evolution and ...
    • Icnofósseis como tema de exposições 

      Mori-Micheletti, Pietra (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Conservação da Fauna - PPGCFau, Câmpus São Carlos, 04/07/2017)
      Ichnofossils are the result of the activities of organisms that have been preserved in sediments and in sedimentary rocks and are found in the place where the organism activity was performed. The ichnofossils can be clues, ...
    • Ictiofauna da microbacia do Córrego da Lapa, Bacia do Alto Paraná, Itirapina/Ipeúna, SP. 

      Fragoso, Evelise Nunes (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ecologia e Recursos Naturais - PPGERN, , 07/06/2005)
    • Ictiofauna da região da Serra da Canastra, Minas Gerais: cavernas são filtros ambientais considerando-se riqueza, diversidade e comportamento alimentar? 

      Rabello, Gabriela Crestana (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ecologia e Recursos Naturais - PPGERN, Câmpus São Carlos, 04/02/2021)
      The subterranean (or hypogean) environment is formed by interconnected spaces of the subsoil or subsurface filled with water or air and has a marked characteristic of darkness in deeper areas and little variation in abiotic ...
    • A ictiofauna de áreas rasas do complexo estuarino baía de Paranaguá, Paraná. 

      Fávaro, Luís Fernando (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ecologia e Recursos Naturais - PPGERN, , 15/04/2004)
      The present work investigated the ichthyofauna in the shallow waters of the Paranaguá Bay estuarine complex, Paraná state, Brazil, considering eight sample sites along the north-south axis. The analyses of the physical and ...
    • Ictiofauna do arquipélago de currais (Paraná - Brasil): complexidade estrutural dos costões rochosos e análise comparativa com um módulo recifal artificial. 

      Pinheiro, Pedro Carlos (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ecologia e Recursos Naturais - PPGERN, , 07/07/2005)
      With the purpose of analyzing the ictiofauna of the natural environment of the Archipelago of Currais, located in the coast paranaense, and of an artificial reef installed in the proximities of the islands, the different ...
    • A ictiofauna do Ribeirão do Pântano, afluente da margem esquerda do Rio Mogi-Guaçu (Estado de São Paulo). Composição, distribuição longitudinal e sazonalidade. 

      Perez Junior, Odney Ribeiro (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Genética Evolutiva e Biologia Molecular - PPGGEv, , 26/11/2002)
      The ichthyofauna of the Ribeirão do Pântano, a left bank tributary of Rio Mogi-Guaçu was studied on its composition, environmental distribution and seasonal variation. Samples of the ichthyofauna were obtained between May ...
    • Ictiofauna do semi-árido potiguar, Nordeste do Brasil: composição, riqueza e ecologia reprodutiva de espécies endêmicas 

      Souza, Liliane de Lima Gurgel (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ecologia e Recursos Naturais - PPGERN, , 02/12/2010)
      Understanding the factors related to the reproductive strategy of endemic fish species at spatial and a temporal scale is essential for their conservation and management. The present study investigated the reproductive ...
    • Ictoplâncton do complexo estuarino de Itapessoca norte de Pernambuco - PE. 

      Souza, Rosana Coimbra (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ecologia e Recursos Naturais - PPGERN, , 13/10/2003)
      The present study was carried out in the estuarine complex of Itapessoca, located on the north coast of Pernambuco (PE) Brazil, at latitudes 07º 37 - 07º 41 S and the longitudes 034º 50 - 34º 55 W, from April 2001 to ...
    • Ideação à inovação disruptiva: um estudo de caso sobre seus condicionantes 

      Cardoso, Marcos Milani (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Engenharia de Produção - PPGEP, , 18/12/2013)
      This present work represents a case study conducted with different business units and corporate areas in a Brazilian branch of a multinational company (acknowledged by its innovative strength in multiple sectors: auto ...
    • A ideia de insociável sociabilidade na filosofia da história de Immanuel Kant 

      Barros, Wagner Barbosa de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Filosofia - PPGFil, Câmpus São Carlos, 08/03/2017)
      The present dissertation aims to analyze three essays from the german philosopher Immanuel Kant that deal with his philosophy of history, highlighting within them the concept of unsociable sociability. The essays are: ...
    • A ideia é o valor mais importante no design: trabalho criativo no design gráfico 

      Silva, Glaucia Aparecida da (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Sociologia - PPGS, , 04/09/2014)
      Given the changes caused by the so-called flexibilization of the work and production processes, the new analysis on the work category have aimed to understand its current settings and its effects on the daily lives of ...
    • Uma ideia na mão e uma câmera na cabeça: cinema na educação bilíngue de surdos e surdas 

      Costa, Otávio Santos (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 07/02/2020)
      Situated in the field of bilingual education for the deaf, this research is based on problematizations about the relation between cinema and the education of the deaf. Looking to discuss visuality and visual literacy issues, ...
    • Ideias algébricas explicitadas por estudantes da EJA em espaços não formais: o caso do cursinho de Ribeirão Preto 

      Borges, Angela Aparecida Arndt Gomide (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, , 28/10/2011)
      This research aims to investigate the EJA students ideas when they experience problem situations that involve the algebraic language in the nonformal education context. To do this we investigated the evolution of Algebra ...
    • As ideias pedagógicas e a inovação na Primeira República brasileira : entre a tradução cultural e a gramática da escola 

      Silva, Débora Alfaro São Martinho da (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 20/02/2017)
      This research aims to investigate the relation between pedagogical ideas and the innovation process of school education praxis. The objective is to comprehend how the process of production, appropriation and dissemination ...
    • Identidade docente na creche: o encontro entre sujeitos em diferentes tempos formativos no Programa de Residência Pedagógica (PRP) 

      Rodrigues, Jéssica Pires (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 23/08/2021)
      This research working is part of the Graduate Program in Education, at the Federal University of São Carlos in Brazil, in the line of research on Teacher Education, and seeks to analyze the process of constitution of the ...
    • Identidade e (im)permanências paisageiras: Marcas-matrizes no bairro rural do Pombal (Pilar do Sul-SP) 

      Lima, Leonardo Duarte Barbosa (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Sorocaba, 29/11/2021)
      ContemporaryWestern society faces the consequences of a generalized loss of what is being called the profound sense of the landscape: an intimate relationship between society and the environment, that characterized ...
    • Identidade e discursivização em The Hobbit de J.R.R. Tolkien 

      Quesada, Vinícius Carvalho (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 29/02/2016)
      Abstract: This study aims to understand how it happens the composition of the hero in The Hobbit novel J.R.R. Tolkien, by the bias of the French Semiotics theory, initiated by Greimas and the Group of semio-Linguistic ...
    • Identidade e pertencimento étnico-racial em Cabo Verde sob a lente dos manuais escolares de língua portuguesa 

      Gertrudes, Jezabel Mitsa do Nascimento (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 28/02/2020)
      This research aims to understand the relationship between the school curriculum cape verdean and the ethnic-racial issue, with the aim of mapping how the racial theme through the basic education curriculum in Cape Verde. ...
    • A identidade institucional da escola técnica pública paulista como espaço organizacional e cultural: unificação e diferenciação. 

      Corrêa, Ana Maria Ferro (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 04/10/2005)
      The present thesis deals with professional education of technical level in São Paulo State of proved political, economic and educational leadership in Brazil. Such attributes connect the paulista technical school to the ...

      UFSCar
      Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
      Send Feedback

      UFSCar

      IBICT
       

       


      UFSCar
      Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
      Send Feedback

      UFSCar

      IBICT