Browsing Teses e dissertações by Advisor "5985914e-00db-4ae4-8d5c-68512cca335a"
Now showing items 1-4 of 4
-
A construção do conhecimento em química – no ensino médio – segundo a abordagem Ciência, Tecnologia e Sociedade (CTS)
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade - PPGCTS, Câmpus São Carlos, 13/12/2017)This thesis had as main objective to develop a methodology of teaching, as instrument for the construction of the knowledge in chemistry, in the secondary education, according to the approach Science, Technology and Society ... -
Fóruns de Negociações Simulados : uma estratégia didática no ensino de engenharia
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade - PPGCTS, Câmpus São Carlos, 14/02/2017)The National Curricular Guidelines (DCN) for engineering courses in Brazil point to a generalist, humanistic, critical and reflexive formation. However, several obstacles are found in the search for a teaching that ... -
Mobilização de atores sociais em rede: uma análise sobre a capacidade de organização da sociedade para enfrentamentos socioambientais
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade - PPGCTS, Câmpus São Carlos, 12/12/2019)Studies in Science, Technology and Society (STS) arose amid questions about the role of science and the use of technology in society, and its main purpose is to elucidate theories and methods that address the relationships ... -
Produção científica do periódico Cadernos Brasileiros de Terapia Ocupacional no período de 2012 a 2017: um estudo bibliométrico
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade - PPGCTS, Câmpus São Carlos, 04/03/2020)Introduction: Scientific communication is an important stage in the production of knowledge, as it is through it that the process of knowledge transmission occurs. Among formal communications, scientific journals occupy a ...