Submissões recentes

  • O conceito de História em Voltaire 

    Zaninetti, Priscila Aragão; http://lattes.cnpq.br/5633660296578965 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Filosofia e Metodologia das CiênciasCâmpus São Carlos, 2018-03-28)
    The purpose of this dissertation is to study the concept of history in Voltaire. Therefore the research embraces the conception of historical narration, the methodological resources established to verify them, and also the ...
  • Para uma epistemologia da errância: erro, hiância e ciência em Michel Pêcheux 

    Almeida, João Flávio de; http://lattes.cnpq.br/4157503916940767 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Ciência, Tecnologia e SociedadeCâmpus São Carlos, 2018-12-07)
    Guided by the theory of French Discourse Analysis, more specifically in Michel Pêcheux, the aim of this thesis is to lay the foundations for an epistemology of wandering: a theory of knowledge based on non-stabilized senses ...
  • Literatura e contracultura: uma leitura política sobre The Dharma Bums de Jack Kerouac 

    Oliveira, Matheus Barbosa de; http://lattes.cnpq.br/9623917128256739 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em LinguísticaCâmpus São Carlos, 2018-07-17)
    This work has the purpose to analyze Jack Kerouac’s, The Dharma Bums (1958), using Fredric Jameson’s analytical method, as described in The Political Unconscious: The Narrative as a Socially Symbolic Act (1992). Published ...
  • Escolarização de crianças com fissura lábio palatina 

    Silva, Glorismar Gomes da; http://lattes.cnpq.br/3590264629811020 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2018-11-30)
    The Cleft Lip and Palate (CLP) are congenital malformations affecting the facial region, whose cleft or opening communicates the oral and nasal regions, causing air leak through the nose and hypernasalized voice. It is ...
  • Representações sociais de autonomia e autogestão de catadores de materiais recicláveis e apoiadores da Coopervida, São Carlos/SP 

    Oliveira, Letícia Dal Picolo Dal Secco de; http://lattes.cnpq.br/7937554854987351 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em PsicologiaCâmpus São Carlos, 2018-10-08)
    The development of solidary-economic enterprises (SEE) in Brazil has contradictions, those highlighted in studies of Social Psychology of Work related to the transformations of meanings and identities of these organizations' ...
  • Formação continuada sobre alienação parental para profissionais da psicologia: uma experiência em EAD 

    Soma, Sheila Maria Prado; http://lattes.cnpq.br/5149325760046802 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em PsicologiaCâmpus São Carlos, 2018-07-11)
    Parental Alienation (PA) refers to the behaviors of a parent or family member (alienator) who initiates a defamatory campaign directed at the other parent (alienated), to hinder or prevent the contact of the family member ...
  • Incubadora universitária de empreendimentos de economia solidária: perspectivas de gestão de um sistema não hierarquizado e suas relações com o sistema burocrático 

    Morais, Cláudio Antonio; http://lattes.cnpq.br/1297902570786883 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-Graduação em Gestão de Organizações e Sistemas PúblicosCâmpus São Carlos, 2018-12-18)
    The objective of this research was to capture the ways of perceiving and understanding what the meaning of self-management is for the members of the nucleus researched, first in a broader perspective on the concept of ...
  • Aspectos jurídicos da inteligência competitiva 

    Coxe, Rodrigo Antonio Garcia; http://lattes.cnpq.br/1109126743884473 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Ciência, Tecnologia e SociedadeCâmpus São Carlos, 2018-02-26)
    The incessant search for competitiveness, due to the factors related to economic globalization, required companies to know the environment in which they operate, in order to make strategic decisions possible. The emergence ...
  • Atuação docente na sala de recursos multifuncionais da rede municipal de Macapá/AP 

    Alves, Helen Cristiane Viana; http://lattes.cnpq.br/5368478450640736 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2018-06-29)
    The Specialized Educational Assistance is a right established in the Federal Constitution to all students with disabilities, being offered in the Multifunctional Resource Rooms that provide access to services and pedagogical ...
  • Adaptação do currículo nas aulas de língua portuguesa para alunos com deficiência intelectual 

    Guadagnini, Larissa; http://lattes.cnpq.br/4574147474069190 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2018-03-03)
    Adapting of the regular curriculum, through adjustments, is an educational strategy that facilitates and promotes the learning of students with intellectual disabilities. The curricular adaptations in the Portuguese Language ...
  • Licenciandas em pedagogia na Rede de Aprendizagem da Docência (ReAD): compreensões sobre a docência 

    Marini, Carolina; http://lattes.cnpq.br/3665277442463027 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em EducaçãoCâmpus São Carlos, 2018-04-27)
    The objective of the this dissertation is to investigate what is the comprehension Pedagogy students have on subjects related to teaching and its characteristics: professionalism and the process of teaching professionalization, ...
  • Assédio sexual contra mulheres em transporte público: das usuárias à empresa 

    Silva, Luiza de Medeiros; http://lattes.cnpq.br/2120104338360564 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em PsicologiaCâmpus São Carlos, 2018-10-10)
    Much has been said about sexual harassment, mainly by the media and more coverage has been given recently to harassment in public spaces. This is a problem that affects the health and safety domains, as sexual violence has ...
  • O papel do(a) professor(a) coordenador(a) pedagógico(a) na formação em serviço dos(as) docentes do ensino fundamental II: uma análise dessa função em uma rede municipal de ensino do interior paulista 

    Oliveira, Carolina Alves de; http://lattes.cnpq.br/8684517180093361 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação Profissional em EducaçãoCâmpus São Carlos, 2018-09-04)
    This research defends the importance of pedagogical coordinator teacher as former of the school team, due to the complexity of its functions and its commitment to the learning and formation processes of the teachers, as ...
  • Temporalidade e Individuação em Gilles Deleuze (1953-1968) 

    Silva, Luiz Eduardo Albert; http://lattes.cnpq.br/1535505408482567 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Filosofia e Metodologia das CiênciasCâmpus São Carlos, 2018-02-20)
    This dissertation aims to present the inheritance between temporality and individuation in the philosophy of Gilles Deleuze during the period from 1953 to 1968. To this end, we highlight the previous monographs Difference ...
  • Estudo das remoções dos servidores técnico-administrativos em uma instituição pública de ensino superior 

    Priori, Marilda Cristina; http://lattes.cnpq.br/8964683050346943 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-Graduação em Gestão de Organizações e Sistemas PúblicosCâmpus São Carlos, 2018-11-28)
    Allocating or reallocating civil servants at a public institution of higher education is not an easy task. The working areas are various and balancing the institutional and personal needs is a major challenge for People ...
  • Nacionalismo, Política e Democracia na Obra de Nélson Werneck Sodré 

    Ferreira, Delson; http://lattes.cnpq.br/9548877315501489 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Ciências SociaisCâmpus São Carlos, 2001-05-09)
  • A educação profissional técnica de nível médio: visão dos professores sobre um programa especial de formação pedagógica de formação continuada na modalidade EAD 

    Ferrari Junior, José; http://lattes.cnpq.br/7850059028966559 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação Profissional em EducaçãoCâmpus São Carlos, 2018-09-20)
    This work was performed with teachers working in the Professional Technical Education (PTE) of two State Technical Schools, located in different municipalities of the interior of the state of São Paulo, and who attended ...
  • Neurociência e educação infantil: para além da estimulação precoce 

    Mascarenhas, Tárcila Santos de Souza; http://lattes.cnpq.br/8457653456720796 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em EducaçãoCâmpus São Carlos, 2017-03-24)
    This scientific research is relevant for the development of intentional and quality pedagogical practices aimed at children from 0 to 3 years old. The contributions of neuroscience and the Cultural Historical Theory were ...
  • A série Free!: conexões entre “genre” e “gender” 

    Silva, Michele Delbon; http://lattes.cnpq.br/8016259400285266 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Imagem e SomCâmpus São Carlos, 2017-11-24)
    The present research proposes a reflection on "gender", as the formulation of audiovisual discourses, and "genre", in the sense of the social construction of sexualities. To do so, an analysis was conducted about the first ...
  • Multiletramentos e interculturalidade no ensino de inglês na escola pública: posicionamentos de professores sobre os cadernos didáticos utilizados 

    Sarturato, Gabriel Maldonado Fabbro; http://lattes.cnpq.br/0797881241667691 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em LinguísticaCâmpus São Carlos, 2014-04-04)
    This dissertation focuses in a theoretical comparison between the text of São Paulo State’s Curriculum and interviews with three teachers from public school. This is done concerning their realization of the concept of ...

Ver mais