• Divulgação Científica no Brasil : espaços de interatividade na Web 

      França, Andressa de Almeida; http://lattes.cnpq.br/4994960561551282 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade, Câmpus São Carlos, 24/02/2015)
      Popularization of Science is responsible for the role of transmiting information and scientific and/or technological knowledge in an adequate language aimed to a public which technical and specialized terms are not familiar. ...
    • Fóruns de Negociações Simulados : uma estratégia didática no ensino de engenharia 

      Pereira, Vágner Ricardo de Araújo; http://lattes.cnpq.br/8318876461732888 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade, Câmpus São Carlos, 14/02/2017)
      The National Curricular Guidelines (DCN) for engineering courses in Brazil point to a generalist, humanistic, critical and reflexive formation. However, several obstacles are found in the search for a teaching that ...
    • Percepção dos docentes e doutorandos dos programas de pós-graduação em engenharia da Universidade Federal de São Carlos sobre indicadores de produção científica 

      Rocha, Edneia Silva Santos; http://lattes.cnpq.br/0671510926276134 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade, , 26/02/2010)
      Studies of Science, Technology and Society presented as a critical and interdisciplinary science and technology in a social context, in order to understand the general aspects of scientific and technological phenomenon. ...
    • O mito e a mídia : a imagem da ciência na revista Ciência Hoje das Crianças (2009-2010) 

      Sousa, Raquel Juliana Prado Leite de; http://lattes.cnpq.br/2656143420387058 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade, , 17/12/2012)
      This research analyses the scientific divulgation from children made by the Ciência Hoje das Crianças magazine, publication of Sociedade Brasileira para o Progresso da Ciência, in order to verify which science image is ...
    • A construção do conhecimento em química – no ensino médio – segundo a abordagem Ciência, Tecnologia e Sociedade (CTS) 

      Stange, Simone Moraes; http://lattes.cnpq.br/2115193694786833 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade, Câmpus São Carlos, 13/12/2017)
      This thesis had as main objective to develop a methodology of teaching, as instrument for the construction of the knowledge in chemistry, in the secondary education, according to the approach Science, Technology and Society ...