• português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
About
  • Politics
  • Instructions to authors
  • Contact
    • Politics
    • Instructions to authors
    • Contact
Browsing Teses e dissertações by Advisor 
  •   Home
  • Centro de Educação e Ciências Humanas (CECH)
  • Programas de Pós-Graduação
  • Ciência Tecnologia e Sociedade (PPGCTS)
  • Teses e dissertações
  • Browsing Teses e dissertações by Advisor
  •   Home
  • Centro de Educação e Ciências Humanas (CECH)
  • Programas de Pós-Graduação
  • Ciência Tecnologia e Sociedade (PPGCTS)
  • Teses e dissertações
  • Browsing Teses e dissertações by Advisor
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument Type

My Account

Login

Browsing Teses e dissertações by Advisor "Mill, Daniel Ribeiro Silva"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-6 of 6

  • Author
  • issue date
  • submit date
  • Advisor
  • Graduate Program
  • Document Type
  • title
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Estudo sobre as tecnologias digitais de informação e comunicação como mediadoras da construção do conhecimento na percepção de professores em formação e de crianças do ensino fundamental 

      Falcão, Patricia Mirella de Paulo; http://lattes.cnpq.br/0619543628213855 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade, , 27/02/2015)
      Contemporary society poses distinct characteristics in our daily lives. Perhaps one of the most significant is the fast dissemination of information. This fact is made possible by the Digital Technologies of Information ...
    • Educação e tecnologias digitais no contexto das escolas públicas do estado de São Paulo: um estudo no campo CTS 

      Falcão, Patricia Mirella de Paulo; http://lattes.cnpq.br/0619543628213855 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade, Câmpus São Carlos, 14/08/2019)
      During the last decades, several studies point for a new Society shaped and framed through the optical of a digital culture. New devices emerge in a high speed, precluding the updating of the most adventurers. In front of ...
    • Análise das tecnologias digitais de informação e comunicação como mediadoras de relações e da construção do conhecimento de adolescentes 

      Giacometti-Rocha, Erika; http://lattes.cnpq.br/1108104424257458 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade, Câmpus São Carlos, 25/02/2015)
      In Brazil, the National Broadband Plan (PNBL) was one of the policies implemented since 2010 to increase the share of the population with access and possibility of using digital media, especially in the Latin American ...
    • Divulgação científica a partir do campo Ciência, Tecnologia e Sociedade: investigação da prática em centros brasileiros de excelência em pesquisa 

      Justi, João Eduardo; http://lattes.cnpq.br/9294327221701210 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade, Câmpus São Carlos, 22/02/2019)
      Science and technology (S&T) are more present in our culture, influencing our model of society and continually reaffirming our way of life. At the same time, knowledge about S&T has long been a privilege only of intellectual ...
    • Recursos de tecnologia assistiva digital para pessoas com deficiência sensorial : uma análise na perspectiva educacional 

      Oliveira, Camila Dias de; http://lattes.cnpq.br/0176951751504724 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade, Câmpus São Carlos, 18/02/2016)
      Aiming to overcome various barriers faced by disabled people, new standards and laws were created in recent years. Therefore, the concepts of accessibility and inclusion have been more present currently. One of the main ...
    • Museus e centros culturais virtuais: uma análise sobre o nível de interação e mediação entre o sujeito e o conhecimento 

      Pierobon, Jorge Luiz; http://lattes.cnpq.br/2091606171398210 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade, , 20/02/2014)
      The purpose of this paper is to present the results of our research on virtual museums and cultural centers (MCCV), more specifically, about their interaction functions and mediation between the subject and the knowledge. ...

      UFSCar
      Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
      Send Feedback

      UFSCar

      IBICT
       

       


      UFSCar
      Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
      Send Feedback

      UFSCar

      IBICT