• Comunicação pública da ciência e health literacy no portal da ANVISA 

      Bastos Junior, José Carlos; http://lattes.cnpq.br/0004984118085349 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade, Câmpus São Carlos, 23/02/2016)
      This study aimed to verify the nature of public health communication practiced on the ANVISA portal, from promotional materials (informative brochures), whose apparent goal is to contribute to the promotion of health ...
    • Controvérsias científicas e tecnológicas no jornal “A província de São Paulo” : 1875-1889 

      Berbel, Danilo Brancalhão; http://lattes.cnpq.br/5394542044363303 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade, Câmpus São Carlos, 16/02/2017)
      Brazil changed after the Potuguese Royal Family arrives in 1808. One of it was the founda-tion of the Royal Press and the law that allowed to print books and newspapers in Brazilian soil. There are a lot of social, educational ...
    • A comunicação da ciência nas campanhas de saúde online : um estudo de caso do Portal da Saúde 

      Berbel, Danilo Brancalhão; http://lattes.cnpq.br/5394542044363303 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade, , 07/02/2012)
      The first registrated public health campaigns in Brazil occurred in the 19th century, when the government created the royal press. In the beginning of 20th century, Oswaldo Cruz s sanitarism s initiatives focused in health ...
    • As redes do conhecimento tradicional: análise do caso Cupulate 

      Duran, Maria Raquel da Cruz; http://lattes.cnpq.br/6803550106491499 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade, , 29/11/2011)
      This word was carried out in order to understand the different interpretations of the term "traditional knowledge" plays in the specific aspect of the relations between traditional knowledge, cultural heritage and intellectual ...
    • Análise bibliométrica de teses e dissertações brasileiras sobre o conhecimento tradicional (2010-2015) 

      Mello, Livia Coelho de; http://lattes.cnpq.br/5660714451333471 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade, Câmpus São Carlos, 29/06/2018)
      Traditional knowledge, scientific knowledge and the relationship between gender and science are studied in the area of Science, Technology and Society (STS). In this thesis, these themes were united and the traditional ...
    • Análise da produção científica brasileira sobre o conhecimento tradicional 

      Mello, Livia Coelho de; http://lattes.cnpq.br/5660714451333471 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade, , 21/02/2013)
      In the last two decades, the traditional knowledge has been the subject of intense discussion. This subject is studied by researchers from various areas of knowledge, generating a large number of documents, such as, journal ...
    • A participação feminina nos grupos de pesquisa sobre tecnologia da informação no Brasil 

      Oliveira, Jussara Ribeiro de; http://lattes.cnpq.br/9500948864389436 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade, Câmpus São Carlos, 06/02/2017)
      Female segregation in studies and in the performance of Science and Technology is historical and marked by gradual progress and full of mishaps, within this history there are still few studies that deal specifically with ...
    • Legitimação da arte no campo científico: estudos de caso com grupos de pesquisa do CNPq 

      Santos, Rojanira Roque dos; http://lattes.cnpq.br/2501721311007264 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade, , 28/02/2014)
      Science and art belong to different social contexts and perform specific functions, however in order to become discipline and knowledge area, the art is dividing the same space with science: the academy. This approach is ...