Browsing Cursos de Graduação by CNPq Subject "CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM"
Now showing items 1-7 of 7
-
A música no ensino de química: uma análise de periódicos da área
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Araras, 01/06/2021)The aim of this paper is to present a literature review with a qualitative focus on music and chemistry teaching, published in the journals: Química Nova na Escola (QNEsc), REDEQUIM - Revista Debates em Ensino de Química ... -
Possibilidades e desafios do ensino de ciências por investigação no modelo remoto
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Araras, 13/04/2022)Science teaching in Brazil is in an unfavorable situation in relation to what would be ideal, mainly in the remote format that the pandemic has subjected all those involved in the educational process in the years 2020 and ... -
Formação continuada de professores de biologia: um estudo bibliográfico
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Araras, 20/09/2022)Continuing education is considered an inherent condition for the professional performance of teachers, a duty to be offered by the State, and a part of the teaching workload. However, despite the mandatory nature and ... -
Quintais agroflorestais: da teoria à prática: uma experiência em uma república rural de estudantes de Agroecologia em Araras (SP)
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Araras, 07/12/2018)“Refazenda Morada Agroecológica” is a rural residence for Bachelor and Master students in Agroecology at UFSCar, Araras, São Paulo, which occupies an area of 5,000m² and is surrounded by the conventional culture of ... -
O potencial formativo dos momentos de estágio supervisionado: diálogo entre estes momentos e a superação da violência direcionada às pessoas LGBTQIAPN+
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Araras, 28/11/2022)The present work is an experience report elaborated from: experiences of two internship disciplines, being Supervised Internship in Sciences 1 and 2; collective moments with sharing interpretations on texts read during ... -
A indústria automobilística como tema para abordagem de gases poluentes: uma proposta pedagógica para o ensino médio
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Araras, 24/03/2023)This work aims to develop a pedagogical proposal for high school students in order to contextualize the Chemistry content with the daily life of these students through the theme of the automobile industry, in addition to ... -
As discussões de gênero na formação de docentes de ciências da natureza
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Araras, 22/12/2020)This research aims to analyze the formative potential of the Curricular Activity of Integration Teaching, Research and Extension (ACIEPE) proposed, aiming to identify the implications arising from the insertion of gender ...