• português (Brasil)
    • English
    • español
  • español 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
Acerca de
  • Politicas
  • Instrucciones a los autores
  • Contacto
    • Politicas
    • Instrucciones a los autores
    • Contacto
Buscar 
  •   Principal
  • Centro de Ciências e Tecnologias para a Sustentabilidade - CCTS
  • Cursos de Graduação
  • Matemática Licenciatura - ML-So
  • Buscar
  •   Principal
  • Centro de Ciências e Tecnologias para a Sustentabilidade - CCTS
  • Cursos de Graduação
  • Matemática Licenciatura - ML-So
  • Buscar
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Listar

Todo DSpaceComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresAsesorTítulosMateriasTemas CNPqPrograma de posgradoTipo de documentoEsta comunidadPor fecha de publicaciónAutoresAsesorTítulosMateriasTemas CNPqPrograma de posgradoTipo de documento

Mi cuenta

Acceder

Descubre

AutorAlmagro, Ricardo Campanha (1)Almeida, José Reis de (1)Camargo, Alícia Munhóz Franco de (1)... másMateria3o ano do Ensino Médio (1)3rd year of high school (1)Active methodologies (1)... másFecha2022 (6)2021 (3)2020 (2)Temas CNPqCIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM (5)CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA::MATEMATICA APLICADA (2)CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA (1)... másTipo de documentoTCC (11)

Buscar

Filtros

Use filtros para refinar sus resultados.

Mostrando ítems 1-10 de 12

  • Opciones de clasificación:
  • Relevancia
  • Título Asc
  • Título Desc
  • Fecha Asc
  • Fecha Desc
  • Resultados por página:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Ensino de porcentagem no 5º ano do Ensino Fundamental: como avaliar? 

Almeida, José Reis de (Universidade Federal de São Carlos, 2020-12-16)
The proposal of this work was to analyze the difficulties of 5th grade teachers to teach percentage and to propose strategies to evaluate this subject. For this purpose, the guidelines of the Common National Curricular ...
Thumbnail

Um produto educacional para o letramento probabilístico 

Almagro, Ricardo Campanha (Universidade Federal de São Carlos, 2020-12-19)
The educational product consists of a set of tasks based on the theoretical references of the probabilistic literacy model proposed by Iddo Gal and the records of semiotic representation by Raymond Duval. The aim of the ...
Thumbnail

O estado da arte de pesquisas acadêmicas sobre a Olimpíada Brasileira de Matemática da Escolas Públicas 

Evangelista, Aline Susan (Universidade Federal de São Carlos, 2021-06-29)
This study aimed to analyze the teaching-learning process of school contents in research on the Brazilian Public Schools Mathematics Olympiad (OBMEP). For the methodological path we use the State of Art as a modality of ...
Thumbnail

A construção dos números naturais no ensino fundamental 

Carvalho Neto, Mário (Universidade Federal de São Carlos, 2021-11-29)
It is observed that the construction of natural numbers are worked since elementary school, from natural to real numbers. Therefore, this study aimed to reflect on the methodologies for the construction of natural numbers ...
Thumbnail

Técnica de demonstração matemática aplicada em análise da reta 

Galo, Bruna Cavalcante (Universidade Federal de São Carlos, 2021-11-18)
This work aims to study the demonstration process carried out in the discipline of Mathematical Analysis of the Line. The theme was chosen based on the bibliographic analysis carried out in the Mathematical Analysis ...
Thumbnail

Mobilizações causadas pela aplicação de aulas sobre a educação financeira em alunos do 3o ano do ensino médio 

Lahr, Felipe Kobata (Universidade Federal de São Carlos, 2022-04-28)
This work aims to study the mobilization caused by the application of Financial Education classes with students from the 3rd of High School in a public school in SorocabaSP. The slides of the classes followed a path called ...
Thumbnail

Apresentando o teorema de Bayes por meio de aplicações 

Souza, Laís Lima de (Universidade Federal de São Carlos, 2022-04-20)
The main objective in this work is to present the Bayes Theorem through some of its main applications: the Bayesian Decision Theory, the Naive Bayes Algorithm and in the basic education. Despite at the beginning there was ...
Thumbnail

Métodos numéricos para integrais: um estudo numérico da ordem de convergência 

Camargo, Alícia Munhóz Franco de (Universidade Federal de São Carlos, 2022-09-30)
The present academic work has numerical integration as its central subject. The main objective was to study both the Trapezoidal Rule and Simpson’s 1/3 Rule. To achieve that, examples were analytically solved at first, ...
Thumbnail

Análise de pontos iniciais em métodos de pontos interiores para o problema de pré-despacho 

Mota, Gabriela (Universidade Federal de São Carlos, 2022-09-23)
Due to the complexity of the Brazilian electrical system, it is necessary to apply methods that minimize losses in all generation and transmission stages, including the predispatch of the system. The resolution of these ...
Thumbnail

O jogo de xadrez como instrumento de auxílio para o desenvolvimento de competências aos alunos do ensino médio. 

Nishimota, Leandro Yoshio (Universidade Federal de São Carlos, 2022-11-10)
Chess is a game that stimulates the logical reasoning, spatial vision and critical thinking of practitioners. Several academic studies have already found the affinity between the practice of sport and the development of ...
  • 1
  • 2

UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Sugerencias

UFSCar

IBICT
 

 


UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Sugerencias

UFSCar

IBICT