Show simple item record

dc.contributor.authorGonsalves, Barbara Prado
dc.date.accessioned2022-01-05T12:43:20Z
dc.date.available2022-01-05T12:43:20Z
dc.date.issued2021-12-16
dc.identifier.citationGONSALVES, Barbara Prado. O aprendizado médico frente ao sofrimento mental: uma análise autobiográfica. 2021. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Medicina) – Universidade Federal de São Carlos, São Carlos, 2021. Disponível em: https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/15437.*
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/15437
dc.description.abstractThe undergraduate medicine course at UFSCar aims at providing generalist, humanist, critical and reflective medical training, based on a differentiated learning model. The active methodology used transforms the graduation scenario, removing students from the comfort zone of traditional learning and creating a fertile ground for clinical reasoning and greater autonomy for the undergraduate. However, it has weaknesses that impact the lives of students and bring greater mental suffering during this learning journey. This Final Paper (FP) will be prepared in accordance with the guidelines of the Pedagogical Political Project (PPP) of the UFSCar Medicine Course. The critical-reflective narrative about my education will be based on the description of the activities proposed by the graduation and my experiences during that period.eng
dc.description.sponsorshipNão recebi financiamentopor
dc.language.isoporpor
dc.publisherUniversidade Federal de São Carlospor
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectMetodologia ativapor
dc.subjectSaúde mentalpor
dc.subjectMedicinapor
dc.subjectFormação médicapor
dc.subjectActive methodologyeng
dc.subjectMental healtheng
dc.subjectMedicineeng
dc.subjectMedical trainingeng
dc.titleO aprendizado médico frente ao sofrimento mental: uma análise autobiográficapor
dc.title.alternativeThe medical training facing to the mental suffering: an autobiographical analisyseng
dc.typeTCCpor
dc.contributor.advisor1Vale, Francisco de Assis Carvalho do
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/7135183635933470por
dc.description.resumoO curso de graduação em medicina da UFSCar visa uma formação médica generalista, humanista, crítica e reflexiva, com base em um modelo de aprendizagem diferenciado. A metodologia ativa utilizada transforma o cenário da graduação, retirando os alunos de uma zona de conforto do ensino tradicional e criando um terreno fértil para o raciocínio clinico e a maior autonomia do graduando. Porém possui fragilidades que impactam a vida dos alunos, e trazem um maior sofrimento mental durante essa jornada de formação. Este Trabalho de Conclusão de Curso (TCC) será elaborado em acordo com as diretrizes do Projeto Político Pedagógico (PPP) do Curso de Medicina da UFSCar. A narrativa crítico-reflexiva a respeito da minha formação será baseada na descrição das atividades propostas pela graduação e minha vivências nesse período.por
dc.publisher.initialsUFSCarpor
dc.subject.cnpqCIENCIAS DA SAUDE::MEDICINA::CLINICA MEDICApor
dc.publisher.addressCâmpus São Carlospor
dc.contributor.authorlatteshttp://lattes.cnpq.br/0000100616640253por
dc.publisher.courseMedicina - Medpor


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil