Show simple item record

dc.contributor.authorMelo, Cassio Borba
dc.date.accessioned2022-06-20T19:19:13Zeng
dc.date.available2022-06-20T19:19:13Zeng
dc.date.issued2022-04-14eng
dc.identifier.citationMELO, Cassio Borba. Relato de experiência de participação no PIBID. 2022. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Química) – Universidade Federal de São Carlos, Araras, 2022. Disponível em: https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/16298.*
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/16298por
dc.description.abstractThe present work is an experience report that aims to report my experience in the Institutional Scholarship Program for Iniciation to Teaching, discuss the activities carried out, as well as their relevance in the initial training of teachers. The reports presented in the text describe the activities carried out at PIBID and based on Freire’s conceptions about teacher training. This theme is associated with what the program proposes. In this way, it was possible to verify that the experience of being at school and experiencing all the activities it proposes, for example, working together with teachers, planning and developing activities and understanding the daily lives of students, was of great importance for my training. Furthermore, this report emphasizes the teacher that, based on experience, living and learning, I desire to become.eng
dc.description.sponsorshipNão recebi financiamentopor
dc.language.isoporpor
dc.publisherUniversidade Federal de São Carlospor
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectIniciação à docênciapor
dc.subjectFormação de professorespor
dc.subjectLicenciaturapor
dc.subjectIntroduction to teachingeng
dc.subjectTeacher trainingeng
dc.titleRelato de experiência de participação no PIBIDpor
dc.title.alternativeExperience Report of Participation in PIBIDeng
dc.typeTCCpor
dc.contributor.advisor1Milaré, Tathiane
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/4030661520659155por
dc.description.resumoO presente trabalho trata-se de um relato de experiência que tem como objetivo apresentar minha experiência no Programa Institucional de Bolsas de Iniciação à Docência, discutir as atividades realizadas, assim como sua relevância na formação inicial dos professores. Os relatos presentes no texto descrevem as atividades realizadas no PIBID e fundamentadas nas concepções freireanas sobre formação de professores. Temática essa que está associada ao que propõe o programa. Deste modo, foi possível constatar que a experiência de estar na escola e vivenciar todas as atividades que ela propõe, por exemplo, trabalhar junto aos professores, planejar e desenvolver atividades e compreender o cotidiano dos estudantes, teve grande importância pra minha formação. Ademais, esse relato enfatiza o professor que, a partir da experiência, vivência e aprendizado, eu desejo me tornar.por
dc.publisher.initialsUFSCarpor
dc.subject.cnpqCIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::TOPICOS ESPECIFICOS DE EDUCACAOpor
dc.publisher.addressCâmpus Araraspor
dc.contributor.authorlatteshttp://lattes.cnpq.br/8147012974663200por
dc.publisher.courseQuímica - QL-Arpor


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil