Show simple item record

dc.contributor.authorSaggin, Julia
dc.date.accessioned2023-01-18T15:57:56Z
dc.date.available2023-01-18T15:57:56Z
dc.date.issued2023-01-17
dc.identifier.citationSAGGIN, Julia. A prática profissional do curso de medicina da UFSCar e as atividades de preceptoria: uma narrativa reflexiva. 2023. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Medicina) – Universidade Federal de São Carlos, São Carlos, 2023. Disponível em: https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/17232.*
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/17232
dc.description.abstractThe main educational method used in medical courses in Brazil is based on the Flexner Report which proposed a reconstruction of the medical training model with emphasis on the biomedical model. Recently, the reformulation of aspects of medical training in Brazil for a curriculum that includes different areas of knowledge and not just biological content has been discussed. Considering this, active learning methodologies advanced and, in line with the principles of the public health system and the national curriculum guidelines, in 2006 the medicine course of the Federal University of São Carlos (UFSCar) was founded. The purpose of this study is to execute a reflective narrative about the six years passed in UFSCar medicine with a focus on the medical practice and preceptorship activities.eng
dc.description.sponsorshipNão recebi financiamentopor
dc.language.isoporpor
dc.publisherUniversidade Federal de São Carlospor
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectPrática Médicapor
dc.subjectMedical courseeng
dc.subjectCurso de medicinapor
dc.subjectMedical practiceeng
dc.subjectPreceptoriapor
dc.subjectPreceptorshipeng
dc.titleA prática profissional do curso de medicina da UFSCar e as atividades de preceptoria: uma narrativa reflexivapor
dc.title.alternativeThe professional practice of the UFSCar medical course and preceptorship activities: a reflective narrativeeng
dc.typeTCCpor
dc.contributor.advisor1Germano, Carla Maria Ramos
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/1685750854841732por
dc.description.resumoA principal metodologia de ensino utilizada nos cursos de medicina no Brasil é baseada no Relatório Flexner, o qual propôs uma reconstrução do modelo de ensino médico com ênfase no modelo biomédico. Nos últimos anos, discutiu-se a reformulação de aspectos da formação médica no Brasil para um currículo que inclua diferentes áreas do conhecimento e não apenas conteúdos biologicistas. Diante disso, as metodologias ativas de aprendizagem ganharam espaço e em consonância com os princípios do SUS e as Diretrizes Curriculares Nacionais, em 2006 foi fundado o curso de Medicina da Universidade Federal de São Carlos (UFSCar). O objetivo deste trabalho é a realização de uma narrativa reflexiva a cerca dos seis anos vividos na medicina UFSCar com foco na Prática Profissional e nas atividades de preceptoria.por
dc.publisher.initialsUFSCarpor
dc.subject.cnpqCIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::PLANEJAMENTO E AVALIACAO EDUCACIONALpor
dc.publisher.addressCâmpus São Carlospor
dc.contributor.authorlatteshttp://lattes.cnpq.br/3827762829004941por
dc.publisher.courseMedicina - Medpor


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil