Show simple item record

dc.contributor.authorFerreira Júnior, Júlio César
dc.date.accessioned2024-02-23T11:41:24Z
dc.date.available2024-02-23T11:41:24Z
dc.date.issued2024-01-22
dc.identifier.citationFERREIRA JÚNIOR, Júlio César. Narrativa crítico-reflexiva sobre o curso de medicina: sobre as dificuldades, prazeres e experiências no trajeto de apfrender a aprender.. 2024. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Medicina) – Universidade Federal de São Carlos, São Carlos, 2024. Disponível em: https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/19424.*
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/19424
dc.description.abstractIn this work I seek to briefly express reflections on the medical course cycles at the Federal University of São Carlos, their difficulties and transformative experiences. I intend to address how the different undergraduate scenarios were important for my learning process, that is, how I learned to learn.eng
dc.description.sponsorshipNão recebi financiamentopor
dc.language.isoporpor
dc.publisherUniversidade Federal de São Carlospor
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectEducação médicapor
dc.subjectNarrativapor
dc.subjectMetodologias ativaspor
dc.subjectReflexãopor
dc.subjectMedicinapor
dc.subjectMedical educationeng
dc.subjectNarrativeeng
dc.subjectActive methodologieseng
dc.subjectReflectioneng
dc.subjectMedicineeng
dc.titleNarrativa crítico-reflexiva sobre o curso de medicina: sobre as dificuldades, prazeres e experiências no trajeto de apfrender a aprender.por
dc.title.alternativeCritical-reflective narrative about the medicine course: about the difficulties,pleasure and experiences on the journey from learning to learn.eng
dc.typeTCCpor
dc.contributor.advisor1Bruno, Cristina Helena
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/7690269357195395por
dc.description.resumoNeste trabalho busco expressar, de forma breve, reflexões sobre os ciclos do curso de medicina na Universidade Federal de São Carlos, suas dificuldades e experiências transformadoras. Pretendo abordar como os diferentes cenários da graduação foram importantes para meu processo de aprendizagem, ou seja, como eu aprendi a aprender.por
dc.publisher.initialsUFSCarpor
dc.subject.cnpqCIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEMpor
dc.publisher.addressCâmpus São Carlospor
dc.publisher.courseMedicina - Medpor
dc.contributor.advisor1orcidhttps://orcid.org/0000-0001-7027-9068por


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil