Medicina para além de “salvar vidas”: a formação de um estudante de medicina em uma narrativa crítico-reflexiva
Carregando...
Data
Autores
Título da Revista
ISSN da Revista
Título de Volume
Editor
Universidade Federal de São Carlos
Resumo
The present work is a critical-reflexive narrative about the training of a medical student. Graduating in medicine is a complex period, endowed with criteria and responsibilities that cause the student to face personal and interpersonal conflicts that generate anguish and suffering in the face of uncertainty about their ability to be a good doctor in the future. In the context of the pandemic, such feelings grew exponentially as medical internship came to a standstill. The present work aims to report the experience of a medical student before, during and after the COVID-19 pandemic and how the course influenced his life, his profession and mental health.
Descrição
Citação
SARAIVA, Thalia Silva. Medicina para além de “salvar vidas”: a formação de um estudante de medicina em uma narrativa crítico-reflexiva. 2024. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Medicina) – Universidade Federal de São Carlos, São Carlos, 2024. Disponível em: https://repositorio.ufscar.br/handle/20.500.14289/19532.
Coleções
item.page.endorsement
item.page.review
item.page.supplemented
item.page.referenced
Licença Creative Commons
Exceto quando indicado de outra forma, a licença deste item é descrita como Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
