• Uma linguagem de padrões semanticamente relacionados para o design de sistemas educacionais que permitam coautoria 

      Silva, Marcos Alexandre Rose (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC, , 03/05/2014)
      The adequacy of educational content considering student´s culture, knowledge and values allow them to identify the relationship between what they are learning and their reality and, consequently they feel more interested ...
    • Explorando gamificação no ensino de teste de software 

      Jesus, Gabriela Martins de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC, Câmpus São Carlos, 20/12/2019)
      Context: Testing is a fundamental activity in the development process, and aims at revealing faults. Despite its importance, the time devoted to testing education has not been enough, resulting in the lack of trained ...
    • Uso de senso comum no apoio a jogos narrativos para crianças em idade escolar 

      Silva, Marcos Alexandre Rose (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC, , 24/09/2009)
      This research describes how common sense knowledge can help to define and to tell stories in narrative games. In order to evaluate this possibility, it has been developed a Web narrative game, called Contexteller, which ...