Navegando Teses e dissertações por assunto "Realidade virtual"
Itens para a visualização no momento 1-11 of 11
-
Uma arquitetura para intercomunicação de ambientes de realidade virtual distribuídos baseados em aglomerados gráficos remotos
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC, Câmpus São Carlos, 23/05/2016)Virtual reality is a technology that combines the creation of synthetic and three-dimensional virtual environments (3D), providing a high degree of immersion and interaction. At the same time, the Collaborative Work area ... -
Projeto de um modelador 3D colaborativo baseado no padrão emergente MPEG-4 MU.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC, , 19/08/2003)In the last years we have been experiencing advances in networking technologies as well as computer graphics and display technology. As a consequence, a lot of Collaborative Virtual Environments have emerged thanks to the ... -
End-user programming como apoio ao desenvolvimento de sistemas com realidade virtual.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC, , 22/08/2003)Over the years, the software industry has steadily increased software application functionalities with the idea of meeting the requirements of a large number of users with different needs and profiles. This attempt has ... -
Reuso de componentes para interfaces com realidade virtual apoiado pelo ambiente GaCIV.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC, , 25/08/2003)This work presents the GaCIV Computational Environment (Configurable Templates for Development of Virtual Reality Interfaces) for building interfaces with non-immersive Virtual Reality for applications in different domains. ... -
Análise de imagens tomográficas da Ciência do Solo em ambiente de realidade virtual
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC, , 28/08/2008)This work presents a Virtual Reality environment dedicated to the analysis of tomographic images of Soil Science. Its architecture uses models proceeding from a volumetric (3-D) reconstruction algorithm, summed with several ... -
Meta-modelo para o processo de sistemas com RV pautado por enfoque no usuário, iteratividade de projeto e critérios de usabilidade.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC, , 17/05/2004)The continuous growth of the Human-Computer Interaction area has been causing the appearance of approaches to better correspond to the users' needs, concerning not only the functionality factors of the interactive systems, ... -
Modelo e ferramenta para reconhecimento e classificação de gestos do corpo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC, Câmpus São Carlos, 18/08/2017)Multimodal interfaces are becoming more popular, and increasingly require natural interaction as a resource to enrich the user experience. Computational systems that support multimodality provide a more natural and flexible ... -
Extensibilidade de ambientes virtuais colaborativos através de estórias interativas não lineares
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC, , 31/05/2005)3D Collaborative Virtual Environments (CVE) applications have been impelled mainly by the computer games industry, military and industrial training and product design development. However, most of the existing systems are ... -
Monitoramento de Ambientes Virtuais Distribuídos com suporte a clientes sob projeção única e multiprojeção
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC, , 12/09/2012)Immersive, interactive, and collaborative distributed applications, due to their real time and multi-platform characteristics, require a monitoring structure of their functionalities during the development period, which ... -
Abordagem utilizando realidades aumentada e virtual para suportar cursos baseados em metodologias ativas de aprendizagem (AURAV-SCBMAA)
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC, Câmpus São Carlos, 22/11/2019)Over the last few years, the evolution of Information and Communication Technologies (ICT) has impacted the interaction between people. In Education, significant changes have occurred in student behavior, and traditional ... -
Análise de interação em um jogo educacional de simulação com óculos de realidade virtual de baixo custo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC, Câmpus São Carlos, 20/02/2019)Virtual Reality (VR) is becoming more and more popular, growing mainly in the educational area being applied in many types of systems, such as games, simulators, etc. Low-cost devices are helping in this advent of VR, ...