Browsing Teses e dissertações by Subject "Virtual reality"
Now showing items 1-5 of 5
-
Uma arquitetura para intercomunicação de ambientes de realidade virtual distribuídos baseados em aglomerados gráficos remotos
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC, Câmpus São Carlos, 23/05/2016)Virtual reality is a technology that combines the creation of synthetic and three-dimensional virtual environments (3D), providing a high degree of immersion and interaction. At the same time, the Collaborative Work area ... -
Análise de imagens tomográficas da Ciência do Solo em ambiente de realidade virtual
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC, , 28/08/2008)This work presents a Virtual Reality environment dedicated to the analysis of tomographic images of Soil Science. Its architecture uses models proceeding from a volumetric (3-D) reconstruction algorithm, summed with several ... -
Modelo e ferramenta para reconhecimento e classificação de gestos do corpo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC, Câmpus São Carlos, 18/08/2017)Multimodal interfaces are becoming more popular, and increasingly require natural interaction as a resource to enrich the user experience. Computational systems that support multimodality provide a more natural and flexible ... -
Abordagem utilizando realidades aumentada e virtual para suportar cursos baseados em metodologias ativas de aprendizagem (AURAV-SCBMAA)
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC, Câmpus São Carlos, 22/11/2019)Over the last few years, the evolution of Information and Communication Technologies (ICT) has impacted the interaction between people. In Education, significant changes have occurred in student behavior, and traditional ... -
Análise de interação em um jogo educacional de simulação com óculos de realidade virtual de baixo custo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC, Câmpus São Carlos, 20/02/2019)Virtual Reality (VR) is becoming more and more popular, growing mainly in the educational area being applied in many types of systems, such as games, simulators, etc. Low-cost devices are helping in this advent of VR, ...