• O modelo de barras como recurso na resolução de problemas algébricos 

      Fontes, Gabriel de Oliveira (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus São Carlos, 22/10/2019)
      According to Saeb data (assessment used by the federal government to measure student learning at the end of each stage), most Brazilian students do not achieve results considered sufficient when referring to mathematics ...
    • Lógica matemática no cotidiano escolar 

      Pinheiro, Marcela Eliane (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus São Carlos, 24/06/2020)
      Logic and mathematics occupy important positions today, as they are part of our daily lives. Presenting the relevance of these two important themes is the main objective of this work, which addresses the concepts involved ...
    • O uso de questões das Olimpíadas Brasileiras de Matemática das escolas públicas como ferramenta para o desenvolvimento de competências 

      Silva, Elias Campos da (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus São Carlos, 18/12/2018)
      In this work we study some exercises that appear on a famous brazilian competition of Mathematics for public school students. The aim is to motivate the students to participate on this competition and prepare them to this ...