• Conteúdos digitais para o tema ondulatória na proposta curricular do Estado de São Paulo 

      Magalhães, Arthur Alexandre; http://lattes.cnpq.br/4217678767890330 (Universidade Federal de São CarlosBRUFSCarPrograma de Pós-graduação em Ensino de Ciências Exatas, 2014-07-25)
      This work proposes digital content for the Waves theme which can be inserted into the curriculum of the State of São Paulo. Technologies are part of the daily lives of students, and can be used as motivational tools in the ...
    • Produção de audiovisuais no processo de ensino-aprendizagem: uma proposta avaliativa 

      Rezende, Eduardo Vieira de; http://lattes.cnpq.br/4367575187761889 (Universidade Federal de São CarlosBRUFSCarPrograma de Pós-graduação em Ensino de Ciências Exatas, 2014-04-16)
      This work aims the development an evaluative proposal pointing criteria that may be used by teachers in the production of an audiovisual physics program that approach key contents for the understanding of various natural ...
    • O uso do software Modellus na formação inicial dos licenciandos em Física dentro da abordagem metodológica da sala de aula invertida 

      Tomanik, Marcelo; http://lattes.cnpq.br/6098995601989014 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Ensino de Ciências ExatasCâmpus São Carlos, 2015-08-28)
      This paper presents an application experience of the methodology called Flipped Classroom in a class of undergraduates in physics at the University of Uberlandia, using a computational mathematical modeling software, the ...
    • O uso da rede social de aprendizagem Edmodo como auxílio no processo de ensino-aprendizagem 

      Trova, Nilson Francischini; http://lattes.cnpq.br/5648453482403323 (Universidade Federal de São CarlosBRUFSCarPrograma de Pós-graduação em Ensino de Ciências Exatas, 2014-04-16)
      The use of computers and the Internet has become necessary in all sectors of society, including the education sector. The Internet has changed our ways of teaching and learning, accessing information and communicating. In ...