Navegando Teses e dissertações por áreas do CNPq "CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA::ANALISE"
Itens para a visualização no momento 1-4 of 4
-
O aluno em ação: coeficientes, taxas e índices
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus São Carlos, 09/02/2023)This work addresses a sequence of activities applied in a classroom, in a public school in the city of Bariri in the state of São Paulo, with numerous challenges, some of which are reported in the text. The work was ... -
16º problema de Hilbert: uma motivação para o estudo de funções periódicas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus São Carlos, 22/02/2022)Periodic situations are found in many aspects of general knowledge, such as the measurement of hours in a day, the movement of the waves and the translation of celestial bodies. Perhaps this is why the study of journals ... -
Uma abordagem diferente para o ensino da função exponencial no Ensino Médio
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus São Carlos, 24/01/2014)The objective of this essay is to propose a different approach to teaching the exponential function in high school. This new approach aims to provide a meaningful learning related to the subject exponential function, ... -
Análise do ensino-aprendizagem de alunos do ensino médio usando a sequência didática “Os passeios aleatórios do Homem de Ferro”
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus Sorocaba, 30/07/2024)In this work, through the McNemar Test and the proficiency test, we show the student's level of learning through a didactic sequence based on “Mônica's Random Walks” which for us was adapted to “Iron Man's Random Walks” ...