• Explorando a probabilidade no ensino médio: uma sequência didática utilizando um jogo 

      Santos, Tania Maria dos (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus São Carlos, 31/10/2023)
      Probability is a branch of mathematics that plays a significant role in our daily lives and is fundamental in several areas of knowledge. It is recognized that an adequate introduction to this content from the early years ...
    • O ensino de probabilidade com o uso de mágicas fundamentadas matematicamente 

      Ramos, Caroline Lameza (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus São Carlos, 23/04/2015)
      This work has as objective to develop the basic concepts of Probability in 9th grade classes of elementary public school in the countryside of São Paulo state. In this regard, was used Mathematical Magic in order to make ...
    • O ensino-aprendizagem de probabilidade em uma escola pública de Sorocaba/SP 

      Canaveze, Leila (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, , 27/09/2013)
      This qualitative work aims to describe and analyze a scenario of teachinglearning of the concept of Probability in three classes of the second grade of high school, a public school in the municipality of Sorocaba, State ...
    • Análise do ensino-aprendizagem de alunos do ensino médio usando a sequência didática “Os passeios aleatórios do Homem de Ferro” 

      Campos, Guilherme Augusto Silvestre de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus Sorocaba, 30/07/2024)
      In this work, through the McNemar Test and the proficiency test, we show the student's level of learning through a didactic sequence based on “Mônica's Random Walks” which for us was adapted to “Iron Man's Random Walks” ...