• Using VAE for incomplete educational data 

      Escobar Montecino, Claudia Evelyn (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa Interinstitucional de Pós-Graduação em Estatística - PIPGEs, Câmpus São Carlos, 13/03/0023)
      In Psychometrics, especially in educational assessments, incomplete databases are common. An individual may leave items unanswered in an assessment due to lack of time, forgetting the content involved, nervousness, or ...
    • Modelos alternativos da TRI para dados politômicos 

      Silva, Marcelo Andrade da (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa Interinstitucional de Pós-Graduação em Estatística - PIPGEs, Câmpus São Carlos, 22/03/2019)
      The item response theory (IRT) models for polytomous data are frequently used in the analysis of data coming from the behavioral and social sciences. From a practical point of view, polytomous data are more informative ...
    • Estudo comparativo de métodos de estimação do modelo de resposta gradual para dados de burnout em enfermeiras 

      Maia, Juliana Marambaia (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa Interinstitucional de Pós-Graduação em Estatística - PIPGEs, Câmpus São Carlos, 27/04/2020)
      The graded response model is an Item Response Theory (IRT) model where items admit a polytomous response widely known in the literature. The motivation for this study comes from a data set which belongs to the RN4CAST ...
    • Avaliação da proficiência em inglês acadêmico através de um teste adaptativo informatizado 

      Silva, Vanessa Rufino da (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa Interinstitucional de Pós-Graduação em Estatística - PIPGEs, Câmpus São Carlos, 09/04/2015)
      This work describes the steps for converting a linear paper-and-pencil English proficiency test for academic purposes, composed with multiple choice items that are administered following the admissible probability ...