• Pigmentos inorgânicos como tema para interdisciplinaridade e contextualização no ensino de química 

      Della Volpe, André Luís (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação de Mestrado Profissional em Química - PPGQ, Câmpus São Carlos, 16/02/2018)
      This paper presents the results obtained during the development of a didactic, interdisciplinary and contextualized alternative, using an approach that promoted elements of the Science-Technology-Society (CTS) and History ...
    • Um estudo da qualidade da água do rio dos Porcos: indícios de aprendizagem de conceitos científicos 

      Curti, Laís Zambini Coletto (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação de Mestrado Profissional em Química - PPGQ, Câmpus São Carlos, 27/02/2020)
      Chemistry teaching aims to establish relations with an approach in Science, Technology, Society and Environment, it is becoming more and more important and necessary nowadays. The school has the role of forming citizens ...
    • Análise da alfabetização científica no ensino de fitoterápicos por meio de uma sequência didática 

      Fernandes Neto, Larissa Soares (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação de Mestrado Profissional em Química - PPGQ, Câmpus São Carlos, 02/09/2020)
      The use of herbal medicines as a form of treatment or complement to health care is a practice that is quite present in the world population. In Brazil, the difficult access of people to health services, the high cost of ...