• A presença das crianças migrantes haitianas nas escolas de Sinop/MT: o que elas visibilizam da escola? 

      Alexandre, Ivone Jesus; http://lattes.cnpq.br/4289962123325701 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Sociologia, Câmpus São Carlos, 24/04/2019)
      This study, linked to the Sociology of Childhood research line of the Post-Graduate Program in Sociology of the Federal University of São Carlos, sought to understand how the insertion of Haitian children in the public ...
    • Quando a infância pede refúgio: Os processos de crianças no Comitê Nacional para os Refugiados 

      Lazarin, Monique Roecker; http://lattes.cnpq.br/3263120793793373 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Sociologia, Câmpus São Carlos, 24/04/2019)
      The present research emerges with the global scenario of intensification of displacement of refugees, nevertheless with the attentive look at the great participation of children. In Brazil, there is also an increase in ...
    • Por que eles se vão? O abandono no ensino superior público pós-expansão do acesso 

      Sá, Thiago Antônio de Oliveira; http://lattes.cnpq.br/1886552195634465 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Sociologia, Câmpus São Carlos, 26/04/2019)
      This thesis has been motivated by a paradox of including and excluding effects. UNIFAL-MG repeats the same national trends of increase in the number of students and incorporation of social groups that have been historically ...