• Universidade, Extensão e Sociedade : um estudo das ações na área da saúde na UFSCar (2004/2014) 

      Barros, Regina Lourenço de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Gestão de Organizações e Sistemas Públicos - PPGGOSP, Câmpus São Carlos, 04/08/2016)
      The university extension is a communication channel between the university and society. By extension, the university can keep in contact with reality and participate in the solution of social problems, contributing to ...
    • A experiência da democracia participativa em Ribeirão Preto : estudo de caso no Conselho Municipal da Saúde 

      Rodrigues, Renato Cesar Assef (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Gestão de Organizações e Sistemas Públicos - PPGGOSP, Câmpus São Carlos, 15/09/2017)
      Encouraged by the Federal Constitution and the federal legislation that followed its promulgation, the experience of participatory democracy involved the creation of municipal councils, the holding of conferences, public ...
    • Uma análise dos sistemas de controle interno dos legislativos municipais de cinco capitais brasileiras 

      Santos, Bruno Barbosa de Souza (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Gestão de Organizações e Sistemas Públicos - PPGGOSP, Câmpus São Carlos, 27/05/2024)
      This Master Thesis aims to identify the main aspects of an Internal Control system within the municipal Legislative branch. Additionally, it seeks to evaluate the existing regulatory and formatting models within the internal ...
    • Entre especialização flexível e precarização do trabalho: um estudo de caso, a FATEC Araraquara 

      Romualdo, Taíse de Souza (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Gestão de Organizações e Sistemas Públicos - PPGGOSP, Câmpus São Carlos, 28/05/2024)
      This master's research is conducted by the following question: does the adoption of new forms of functional work organization in Brazilian technological higher education institutions correspond to an innovation, called ...