Listar Centro de Ciências Agrárias - CCA por asesor "c51659f9-8d59-4028-86c3-8f8fe35d6144"
Mostrando ítems 1-9 de 9
-
Tendências, silenciamentos e perspectivas das pesquisas brasileiras sobre questões sociocientíficas na educação em ciências
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemática - PPGEdCM-Ar, Câmpus Araras, 18/05/2023)Since its inception, the field of Studies on the relations between STS envisioned understanding the development of science and technology as a human construction, which suffers interference from social, economic and political ... -
Gênero como construção social: elementos constituintes para o ensino de ciências
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Araras, 01/09/2023)Although gender is defined as a social construction, which reflects social markers, it is necessary to understand in more depth how this construction occurs in different cultures and historical contexts, especially in ... -
Ensino para alunos com dislexia: o que conhecemos e o que ainda precisamos saber sobre este campo?
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Araras, 06/09/2023)Students are constantly labeled as uninterested and/or unmotivated when in fact they are not diagnosed correctly and the fact that they have dyslexia goes unnoticed, dyslexia is often seen as a difficulty in reading and/or ... -
As tendências e perspectivas de ensino dos trabalhos sobre experimentação de física sobre o conteúdo de eletromagnetismo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Araras, 09/08/2023)The present study refers to a bibliographical research with a qualitative approach on the potentialities of experimental activities for teaching Physics on the content of electromagnetism. We sought to analyze articles ... -
A formação dos estudantes em discussões sobre tecnologias: uma questão sociocientífica para o ensino de ciências
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemática - PPGEdCM-Ar, Câmpus Araras, 02/05/2022)Techniques and technologies have helped man to understand and dominate the world around him. The need to facilitate daily life as issues involving work, and later the search for new territories, which contributed to the ... -
"Raças humanas" como uma questão sociocientífica: implicações para a formação de professores de ciências
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemática - PPGEdCM-Ar, Câmpus Araras, 07/03/2019)In this investigation, we sought to comprehend the implications of the discussions about “Human Races” and its socio-scientific aspects on the training of Science teachers.Through the Critic Theory by Jürgen Habermas, we ... -
Formação dos sujeitos participantes de uma atividade de comunicação sobre as questões sociocientíficas dos agrotóxicos
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemática - PPGEdCM-Ar, Câmpus Araras, 10/07/2020)The lack of understanding about some everyday events involving science and technology can have repercussions for the social life of all of us, as our participation in political decisions or understanding of the world and ... -
As discussões de gênero na formação de docentes de ciências da natureza
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Araras, 22/12/2020)This research aims to analyze the formative potential of the Curricular Activity of Integration Teaching, Research and Extension (ACIEPE) proposed, aiming to identify the implications arising from the insertion of gender ... -
Formação com a comunidade escolar: uma perspectiva de alfabetização e pós alfabetização no contexto da educação CTS
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemática - PPGEdCM-Ar, Câmpus Araras, 29/04/2022)In this country marked by historical and current sociocultural inequality, it is essential to develop a formative educational project that unveils this reality, that builds bridges instead of chasms and ensures access, ...