• Ensino de ciências por investigação: subsídios formativos para a formação inicial de professores 

      Fernandes, Beatriz Pires (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemática - PPGEdCM-Ar, Câmpus Araras, 19/05/2023)
      The inquiry-based teaching is configured as a didactic approach and in recent years has been highlighted, mainly by the characteristic of changing the dynamics of practices in order to attract students' attention to ...
    • As discussões de gênero na formação de docentes de ciências da natureza 

      Macedo, Jéssica Carolina Paschoal (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Araras, 22/12/2020)
      This research aims to analyze the formative potential of the Curricular Activity of Integration Teaching, Research and Extension (ACIEPE) proposed, aiming to identify the implications arising from the insertion of gender ...
    • A invisibilidade das mulheres nas ciências e na formação de professoras/es: uma contribuição às pesquisas 

      Campos, Virginia de Souza (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemática - PPGEdCM-Ar, Câmpus Araras, 03/12/2021)
      The presence of women in scientific areas has been widely discussed in universities, especially in the production of research and in academic events, while the debate on teacher training in gender is still timid in ...