Browsing Centro de Ciências Agrárias - CCA by Graduate program "Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemática - PPGEdCM-Ar"
Now showing items 1-5 of 5
-
Aspectos da Alfabetização Científica em temas relacionados à saúde nos livros didáticos adotados pelas escolas municipais de Araras: limites e potencialidades
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemática - PPGEdCM-Ar, Câmpus Araras, 25/08/2023)To better understand the teaching of Natural Sciences in the initial years of Elementary School, it is necessary to know whether and how Scientific Literacy is included in the textbooks proposed for this cycle. Therefore, ... -
As questões de gênero, raça e classe em livros didáticos de Matemática: uma análise a partir da educação Ciência, Tecnologia e Sociedade – CTS
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemática - PPGEdCM-Ar, Câmpus Araras, 10/11/2023)Among the contemporary guidelines that we open the paths for the deconstruction of patriarchy and monoculture, we do not teach, but as an anti-racist culture, we fear the necessary anti-colonial struggle of educational ... -
Inclusão escolar: um estudo das barreiras atitudinais
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemática - PPGEdCM-Ar, Câmpus Araras, 17/09/2023)Considering diversity, it is very important to study and reflect about inclusion, the pedagogical practices involved, and especially to relate it to natural sciences and social and emotional competences. And, through the ... -
Formação continuada de professores de ciências da natureza na rede estadual de São Paulo: há espaço para a alfabetização científica?
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemática - PPGEdCM-Ar, Câmpus Araras, 31/10/2023)This research aimed to investigate the formative processes of educators in the field of natural sciences, conducted by the Education Department of the State of São Paulo (SEE). Considering the complexity of factors that ... -
Análise das potencialidades de uma prática interdisciplinar na formação inicial de professores de ciências da natureza e matemática sobre elementos da Educação CTS
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemática - PPGEdCM-Ar, Câmpus Araras, 27/04/2023)This research aims to analyze the knowledge about STS Education (Science, Technology and Society) that is developed and expressed by future teachers - undergraduates - of Natural Sciences and Mathematics in a process of ...