• Modelagem numérica no ensino de fenômenos dinâmicos: um exemplo na farmacologia 

      Segura, Francisco Novales (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus São Carlos, 27/06/2019)
      The teaching of phenomena in the sciences now passes through a paradigm shift. Seeking an increase in interest in scientific careers, it is desired to deepen the understanding of those through mathematics, so that it is ...
    • Inclusão intelectual no ensino regular: perímetros e áreas de regiões poligonais 

      COLLAREDA, Susana Michelim (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus Sorocaba, 14/02/2020)
      This paper discusses the performance of geometric activities, involving perimeter and area of polygons: square, rectangle and right triangle, using manipulative materials with three students with intellectual disability ...
    • Teoria dos conjuntos fuzzy: da simulação ao letramento para alunos do ensino médio 

      Sant'Anna, Camila dos Santos (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus São Carlos, 14/08/2017)
      In this work we present a research carried out in the classroom with the objective of treating subjective questions through the Fuzzy Logic with students of the third year of high school. We begin with the study of the ...
    • Matemática aplicada à Economia para o ensino fundamental: uma sequência didática 

      Laranjeira, Julia Dias Leite (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus São Carlos, 15/12/2020)
      It has been presented on this work an approach for didactic sequence on mathematical teaching for ninth grade. The key reason for this work is to enhance the student's financial knowledge through basic concepts of ...
    • Aplicações das funções exponenciais e logarítmicas 

      Rodrigues, Cristiano Santini (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus São Carlos, 10/11/2021)
      This work aims to provide, within the Teaching of Mathematics, a greater interest, on the part of students, in the study of logarithms and their inverse, exponentials, based on the development of activities based on didactic ...