Buscar
Itens para a visualização no momento 1-4 of 4
O uso do software Modellus na formação inicial dos licenciandos em Física dentro da abordagem metodológica da sala de aula invertida
(Universidade Federal de São Carlos, 2015-08-28)
This paper presents an application experience of the methodology called
Flipped Classroom in a class of undergraduates in physics at the University of Uberlandia,
using a computational mathematical modeling software, the ...
Pion: a construção de um portal para os professores de Física
(Universidade Federal de São Carlos, 2011-10-21)
Pion, the web portal of the Brazilian Physical Society (SBF) for physics teaching and dissemination, provides to the public at large a collection of learning objects such as videos, photos, illustrations, didactic simulations, ...
Limites e possibilidades do uso da webquest no ensino de física
(Universidade Federal de São Carlos, 2015-03-06)
This research aims to check the limits and potential use of WebQuest in support
oriented research tool on the Internet in a public school in São Paulo State. The
research refers to the implementation and development of ...
Objetos virtuais de aprendizagem aplicados ao ensino de física: uma sequência didática desenvolvida e implementada nos conteúdos programáticos de física ondulatória, em turmas regulares do nível médio de escolarização que utilizam um sistema apostilado
(Universidade Federal de São Carlos, 2013-09-11)
The use of digital learning objects (DLO) in the classroom has become more relevant and frequent. Therefore, reflecting on pupils and teacher s attitude, in real-class situations about the insertion of new educational ...