• Os documentários musicais brasileiros : uma análise do filme Nelson Freire 

      Amaral, Guilherme Gustav Stolzel; http://lattes.cnpq.br/2459914319882874 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Imagem e Som, Câmpus São Carlos, 28/09/2015)
      This dissertation aims to analyze the documentary Nelson Freire seeking to explore the main aspects that distinguish this work from most of the musical documentaries made in Brazil between the years of 2000 and 2013. The ...
    • Sobre a luz e o silêncio : o plano de longa duração e a dinâmica do som no cinema de Carlos Reygadas 

      Reis, Hugo Leonardo Castilhos dos; http://lattes.cnpq.br/1644543442424911 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Imagem e Som, , 29/04/2014)
      This work aims to discuss the cinema of Carlos Reygadas, with the focuses on the importance of sound and its dynamics within the long duration take, a procedure that strongly characterizes the style of this director. ...
    • Trajetórias femininas musicadas pelo brega: análise dos filmes O Céu de Suely, de Karim Ainouz (2006) e Amor, Plástico e Barulho, de Renata Pinheiro (2013) 

      Salerno, Iasha Nur Oliveira; http://lattes.cnpq.br/9846668833032956 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Imagem e Som, Câmpus São Carlos, 28/06/2019)
      Starting from two films, O Céu de Suely (Karim Aïnouz, 2006) and Amor, Plástico e Barulho (Renata Pinheiro, 2013) the present work sought to investigate how the brega (tacky) songs chosen for the soundtrack relate to the ...
    • Estudo de mise-en-bande : a dinâmica do som em Last Days, de Gus Van Sant 

      Silveira, Juliana Panini (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Imagem e Som, , 29/08/2012)
      This research is an analysis of Gus Van Sant s Last Days (2005) soundtrack. From the concept of mis-en-bande, that emphasizes the interactions between the different sounds of the film narrative, we propose to consider the ...
    • Sonoridades vocais no cinema : a fala flutuante em “Familia Rodante” (2004), de Pablo Trapero 

      Taño, Debora Regina; http://lattes.cnpq.br/6643308942785377 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Imagem e Som, Câmpus São Carlos, 13/03/2017)
      This research studies voice usage as a sound element, beyond its semantic content, having the movie Rolling Family (2004), from Argentinian movie director Pablo Trapero, as the analysis object. In this movie, characters’ ...
    • Ouvindo vazios : os silêncios em A erva do rato e Cleópatra de Júlio Bressane 

      Terezani, João Henrique Tellaroli; http://lattes.cnpq.br/4659424010227734 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Imagem e Som, Câmpus São Carlos, 29/08/2014)
      This work aims to discuss the representation of silence in films. Our objects of study are the films Cleópatra and A erva do rato both by Julio Bressane, since the phenomenon of silence emerges as a recurring theme in ...