• Com o Olho em Punho: o cinema superoitista de Torquato Neto 

      Barreto, Moema Pascoini; http://lattes.cnpq.br/3777370935221402 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Imagem e Som, Câmpus São Carlos, 31/08/2017)
      This research intends to explore the filmmaking activities of Torquato Neto in the beginning of the 70´s. Throughout his artistic life course, Torquato crossed diferent sorts of media, producing and stimulating Brazilian ...
    • O documentário de Paulo Gil Soares na Caravana Farkas : vozes, personagens e cultura popular 

      Cury, Joyce Felipe; http://lattes.cnpq.br/9910156685854542 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Imagem e Som, Câmpus São Carlos, 28/05/2015)
      This research takes a look at the eight documentaries directed by Paulo Gil Soares between 1960 and 1970 in the experience that became known today as Caravana Farkas, all of them made in northeastern Brazil: Memória do ...
    • Fronteiras em discussão : pensando as interações entre ficção e documentário em Diários de motocicleta por meio da intermidialidade 

      Ebert, Sancler; http://lattes.cnpq.br/2451621596123085 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Imagem e Som, Câmpus São Carlos, 17/03/2016)
      The research aims to think over about the overlaps between fiction and documentary in the film The Motorcycle Diaries (2004) by Walter Salles, using intermediality as method. We will use the ...
    • Superoutro de Edgard Navarro e o processo de transição da abertura política no Brasil 

      Freire, Taís Rodrigues; http://lattes.cnpq.br/2551641208211664 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Imagem e Som, Câmpus São Carlos, 12/07/2018)
      This research examines the film Superoutro (1989), by Edgard Navarro, which recovers the films developed by the director in the 1970s and points out issues that reflect the period of political and cultural transition, soon ...
    • Aproximações à história do gênero épico na TV brasileira : um estudo sobre a minissérie A muralha (TV Globo, 2000) 

      Santos Junior, Cid José Machado dos; http://lattes.cnpq.br/3437352764896704 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Imagem e Som, Câmpus São Carlos, 15/12/2014)
      This research presents the investigation of the epic genre´s manifestations within Brazilian audiovisual environment having as object the miniseries A muralha (TV Globo, 2000), based on the novel A muralha (1954) by Dinah ...
    • A alegoria histórica em Manoel de Oliveira: um filme falado 

      Santos, Wiliam Pianco dos; http://lattes.cnpq.br/0171958971463706 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Imagem e Som, , 25/08/2011)
      This research consists of a discourse analysis of Um filme falado (2003), from the Portuguese film director Manoel de Oliveira. The idea is to investigate the meanings implied in the historical allegory built by the director ...
    • Programação na televisão pública : uma análise da TV Brasil 

      Severino, Tiago Nunes; http://lattes.cnpq.br/1365205079065405 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Imagem e Som, Câmpus São Carlos, 03/09/2015)
      This research is an analysis of TV Brasil’s schedule. The channel belongs to the Brazil Communications Company (EBC), which began to be broadcasted in December 2007. Its creation is the result of a project by the Ministry ...
    • A série Free!: conexões entre “genre” e “gender” 

      Silva, Michele Delbon; http://lattes.cnpq.br/8016259400285266 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Imagem e Som, Câmpus São Carlos, 24/11/2017)
      The present research proposes a reflection on "gender", as the formulation of audiovisual discourses, and "genre", in the sense of the social construction of sexualities. To do so, an analysis was conducted about the first ...