• Letramento literário na sala de aula: as práticas pedagógicas de leitura e a atuação do aluno leitor 

      Brasileiro, Aparecida de Fátima (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 19/02/2020)
      This research brings the result of the investigation of Pedagogical Practices of Literary Reading and the performance of the student/reader in a state public school of Guanambi (BA). As a theoretical framework, the research ...
    • A linguagem cinematográfica: uma abordagem semiótica da fotografia em movimento e sua aplicação em The Crow (1994) 

      Fiori, Fernando Martins (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 05/03/2021)
      This thesis proposes a semiotic look at the cinematographic language, aiming at a more accurate description of the expressive visual elements at play in the process of meaning not only of the films, but, above all, of the ...
    • O léxico no trabalho de tradução intralinguístico e interlinguístico 

      Barros, Maria Betânia Arantes (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 28/03/2024)
      The National Curricular Common Base (BNCC), as well as other current documents that deal with teaching guidelines, postulate that when it comes to language teaching, we should not be so concerned with grammatical categorizations ...