ListarLinguística - PPGL por tema "Language teaching and learning"
Mostrando ítems 1-4 de 4
-
"Todos os brasileiros comem o mesmo café da manhã?" - Perspectivas interculturais nos cadernos de apoio de língua inglesa do currículo paulista para o ensino fundamental
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 20/09/2022)This research aims to verify the concept of interculturality present in the activities of the English textbooks for the last years of elementary education of the São Paulo Curriculum. Therefore, and with regard to the theme ... -
Desenvolvimento de competências de professores de língua inglesa por meio de diários dialogados de aprendizagem
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 14/12/2007)English language teaching demands preparation of critical and reflective professionals capable of developing a teaching practice that could enhance the language learning process. For this reason, it is necessary that ... -
O silêncio dos aprendizes: um estudo sobre o "período silencioso prolongado" de aprendizes de língua estrangeira (inglês)
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 19/10/2010)The aim of this work was to investigate factors that could be related to the silence (in the classroom) of students of English as a foreign language at advanced levels of study, a phenomenon that we will call prolonged ... -
Processos linguísticos na produção de textos: mecanismos de qualificação e relações intersubjetivas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 26/08/2011)This research intends to approach the language teaching and learning from an enunciative perspective based on the Theory of Predicative and Enunciative Operations from Antoine Culioli. Our theoretical option is due to the ...