• português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
About
  • Policies
  • Instructions to authors
  • Contact
    • Policies
    • Instructions to authors
    • Contact
Browsing Linguística - PPGL by Advisor 
  •   Home
  • Centro de Educação e Ciências Humanas - CECH
  • Programas de Pós-Graduação
  • Linguística - PPGL
  • Browsing Linguística - PPGL by Advisor
  •   Home
  • Centro de Educação e Ciências Humanas - CECH
  • Programas de Pós-Graduação
  • Linguística - PPGL
  • Browsing Linguística - PPGL by Advisor
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument TypeThis CommunityBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument Type

My Account

Login

Browsing Linguística - PPGL by Advisor "Navarro, Eliane Hércules Augusto"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-14 of 14

  • Author
  • issue date
  • submit date
  • Advisor
  • Graduate Program
  • Document Type
  • title
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • A dimensão de uso da gramática (pragmalinguística) em um livro didático para ensino-aprendizagem de inglês como língua estrangeira 

      Andrade, Nathalie Messias de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 23/08/2013)
      The aim of this work is to verify if and to what extent the pragmatic aspects of grammar (pragmalinguistics) are covered in some units of an English Language Teaching textbook used in Brazil. We also aim to delineate the ...
    • Análise das reflexões estabelecidas por pesquisadores entre conhecimento de língua inglesa e desempenho acadêmico 

      Rosa, Stéfanie Fernanda Pistoni Della (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 25/02/2013)
      This study aims at identifying and discussing needs and interests of researchers of a public university in regard to learning or improving their knowledge of English for academic purposes. As a theoretical foundation, we ...
    • A teoria de gêneros na formação inicial de professores de língua inglesa: investigando contribuições para o desenvolvimento do conhecimento docente 

      Campos-Gonella, Cristiane Oliveira (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 30/06/2014)
      This study aims at investigating the effects of using the swalesian genre analysis theory in the process of teacher education. The participants are pre-service teachers of English as a foreign language, who are in the ...
    • Princípios norteadores para o planejamento de cursos de línguas para propósitos específicos em curso superior tecnológico (manutenção de aeronaves): considerando visões de aprendizes, instituição formadora e empregadores 

      Terenzi, Daniela (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 22/08/2014)
      The technological higher education has expanded significantly in Brazil and there is a connection between the world of science and technology and the English language (CELANI, 2008). The technological higher education ...
    • Ensino de gramática em aulas de inglês língua estrangeira: relações entre cognição relatada, prática pedagógica e contexto 

      Furlan, Cláudia Jotto Kawachi (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 28/02/2014)
      The aim of this work is to analyze participants reported cognition, their practice and the teaching context influence in regard to English as a Foreign Language (EFL) grammar teaching. According to Borg (2006), language ...
    • A percepção e a atuação de aprendizes em relação à autonomia em um curso de inglês para propósitos acadêmicos no contexto do programa Idiomas sem Fronteiras 

      Della Rosa, Stefanie Fernanda Pistoni (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 27/02/2018)
      This study aims at analyzing learners’ attitudes and perceptions regarding autonomy in an English for Academic Purposes (EAP) course, focused on writing skills (academic writing), based on the comprehension of their roles ...
    • Relações entre autenticidade e motivação no desenvolvimento da produção escrita por jovens aprendizes de língua estrangeira (inglês), a partir do gênero notícias de jornal 

      Guedes, Roberta de Oliveira (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 01/01/2011)
      When studying the literature in the area of teaching and learning languages, two multifaceted and meaningful concepts can be identified, they are authenticity (GILMORE, 2007) and motivation (DÖRNYEI, 2001; VIANA, 1990). ...
    • A influência do material didático na motivação de aprendizes da língua inglesa em contexto de ensino público 

      Campos-Gonella, Cristiane Oliveira (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 12/09/2007)
      The aim of this work is to verify the motivation of students to study English in the beginning of their first year right after primary school (5Th grade in Brazil), as well as to analyze the influence of teaching ...
    • Content-based Instruction para professores pré-serviço: uma análise da problemática do processo de avaliação 

      Donadio, Luís Felipe Pereira dos Santos (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 16/03/2007)
      There are many foreign language teacher Education courses in Brazil which try to teach the pre-service teachers some language apart from theory studies and the practice needed to the professional development of these ...
    • Processo de conscientização do futuro professor de língua inglesa sobre as especificidades de se aprender inglês para ensinar 

      Emidio, Denise Elaine (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 20/12/2007)
      This dissertation presents the results of an investigation about the consciousness development of pre-service EFL teachers, throughout their first year, that learning the language as prospective teachers is different from ...
    • Especificidades do uso do inglês (LE) na área técnica empresarial : a relação entre necessidades, planejamento de curso e material didático 

      Lopes, Jaqueline (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 09/01/2008)
      This study presents a comparison of the English as a Foreign Language courses offered at two companies. Our purpose is to evaluate what is the treatment of the language use specificities in these companies employees ...
    • Ensino de gramática como habilidade : efeitos perceptíveis na acuidade da produção linguística de jovens aprendizes de língua inglesa 

      Terenzi, Daniela (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 23/11/2009)
      This dissertation presents the results of an investigation that aimed at verifying the effects of teaching-learning grammar as skill on accuracy of young learners attending a course based on four different themes. Besides ...
    • Ensino e aprendizagem de gramática em aulas de inglês no ensino médio : foco na forma e desenvolvimento da acuidade linguística 

      Marcheti, Luciana Impocetto (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 31/08/2009)
      This research was motivated by debates against and in support of grammar instruction in English as Foreign Language (EFL)/ English as a Second Language (ESL) teaching. Some studies, opposed to explicit grammatical instruction, ...
    • O ensino-aprendizagem de inglês na escola pública paulista: o papel da gramática em proposta pedagógica para o 6º ano 

      Martinez, Fernanda Cristina Terruggi (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 22/08/2011)
      The main purpose of this study is to discuss the controversial grammar teaching role in a student s textbook and in the teacher s guide that follows it, as well as in its methodological orientations. This analysis is carried ...

      UFSCar
      Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
      Send Feedback

      UFSCar

      IBICT
       

       


      UFSCar
      Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
      Send Feedback

      UFSCar

      IBICT