• A avaliação de língua inglesa no ENEM : efeitos de seu impacto social no contexto escolar 

      Blanco, Juliana; http://lattes.cnpq.br/5956499257075926 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 15/02/2013)
      During all life we test and are tested, in many contexts and situations and with many purposes. (MCNAMARA, 2000) One of the most famous tests is the educational one, which can be internal, prepared and applied by the teacher ...
    • Interpretar o enunciado ou dialogar com a enunciação? uma análise sobre processos de leitura no ENEM 

      Branchini, Camila Sabatin; http://lattes.cnpq.br/8640312408255752 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 31/03/2014)
      This paper discusses the reading concepts that are present on the Enem items, specifically on the tests of Languages, Codes and Their Technologies (LCT), in editions from 2009 to 2013. For this, we adopted as the main ...