Browsing Linguística - PPGL by Subject "Teacher education"
Now showing items 1-5 of 5
-
Do desejo ao conflito: a trajetória de uma professora na ressignificação de abordagem no ensino de língua inglesa em contexto de Instituto Federal
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 15/12/2023)This study primarily investigates the trajectory of a teacher-researcher in the process of changing her approach while designing and teaching English using an instructional material with focus on meaning for students ... -
Os ensinamentos de Confúcio e a formação contemporânea de professores de língua inglesa em Taiwan : relações entre variáveis socioculturais e competências
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 27/03/2014)This work aims to study the profile of English teacher education in Taiwan through a more specific discussion of language teacher’s competence. For this, we chose to analyze an English undergraduate teacher education program ... -
Saberes docentes e desafios no ensino de Português língua estrangeira na atuação de professores em formação
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 08/03/2018)The projection of Brazil in the political-economic scenario and the internationalization of Brazilian universities have amplified the demand for qualified professionals to teach Portuguese as a Foreign Language (PFL). ... -
Motivação para o exercício da profissão docente de língua inglesa: um estudo de caso com alunos de um curso de licenciatura em Letras
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 28/03/2019)The last census about higher education careers conducted by INEP has revealed a considerable increase in the number of students starting Education programs that grant teaching credentials, therefore it is considered relevant ... -
Processo de conscientização do futuro professor de língua inglesa sobre as especificidades de se aprender inglês para ensinar
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 20/12/2007)This dissertation presents the results of an investigation about the consciousness development of pre-service EFL teachers, throughout their first year, that learning the language as prospective teachers is different ...