Search
Now showing items 1-10 of 10
A formação de professores de línguas estrangeiras para o contexto bi/plurilíngue (surdo e ouvinte): um diálogo entre o previsto, o praticado e a perspectiva translíngue
(Universidade Federal de São Carlos, 2022-09-30)
Despite the increasing recognition on the topics of diversity and on the demands of contemporaneity, the teaching and learning process of a Foreign Language (FL) for bi/plurilingual students (deaf and hearing students) in ...
Dar e receber um abraço: uma análise da conversão em português brasileiro
(Universidade Federal de São Carlos, 2022-03-31)
Defined by G. Gross (1989) as a formal operation that establishes a relation of paraphrastic equivalence between two elementary constructions, Conversion has been gaining prominence in works in the area of linguistic ...
Discursos, mídias e disputas: o caso do “Movimento Estudantil Secundarista” (2015-2016)
(Universidade Federal de São Carlos, 2022-02-24)
Esta tesis doctoral afiliada al Análisis del Discurso de base francesa busca comprender la compleja disputa discursiva sobre un acontecimiento histórico en la época contemporánea, o en la llamada era digital. Históricamente, ...
Carisma e poder: a fala e a voz femininas em contexto político eleitoral brasileiro
(Universidade Federal de São Carlos, 2022-03-14)
Le présent travail vise à analyser les discours sur le discours des femmes en condition de candidature à la présidence de la République du Brésil, avec un accent particulier sur l'approche de leur voix, produites et/ou ...
Aspectos linguísticos na descrição de notícias satíricas do português do Brasil: uma proposta tipológica
(Universidade Federal de São Carlos, 2022-10-27)
The presence of deception on the web and in messaging applications has been a major
contemporary problem. This context generated some initiatives in Linguistics and
Computing to linguistically characterize related texts ...
Politopia Enunciativa: a argumentação e a argumentatividade sobre Ditadura Militar nos livros didáticos de história
(Universidade Federal de São Carlos, 2022-08-31)
This work intends to investigate, describe and interpret the meaning of Military Dictatorship in history textbooks, available by the Ministry of Education (MEC) to public schools in Brazil. Knowing how the production of ...
Com o Mbaraká entre as palmas das mãos das palavras: uma poética do traduzir Ayvu Rapyta na Ameríndia
(Universidade Federal de São Carlos, 2022-09-05)
La recherche a un certain contenu interdisciplinaire, mais c'est en Linguistique que nous nous retrouvons. Une Linguistique qui pense à l'historicité, au sujet du poème et aux territoires. La politique appartient à le ...
Um cenário de educação linguística crítica, integral e humanizadora na infância com texturas da Pedagogia Waldorf
(Universidade Federal de São Carlos, 2022-12-15)
This research is related to the experiences (DEWEY, 1979) of additional language teachers in the initial years of schools that follow the Waldorf Pedagogy (STEINER, 1995, 2003, 2015 among others), which is based on a broad ...
Língua portuguesa no ensino em Timor-Leste: representações sociais de formadores e formandos
(Universidade Federal de São Carlos, 2022-09-19)
Timor-Leste is an island country, located on the Asian continent, whose official language is Portuguese, along with Tetun. It is undoubtedly intriguing, to say the least, that the Portuguese language (PL) survived in this ...
Quixotices lá e cá do oceano: uma análise de adaptações infantis e juvenis contemporâneas do clássico cervantino
(Universidade Federal de São Carlos, 2022-12-09)
Nuestra investigación en compañía de las adaptaciones del clásico universal D. Quijote de La Mancha, de Miguel de Cervantes Saavedra publicado para el público infantil y juvenil brasileño comenzó en el Máster, cuando nos ...