Search
Now showing items 1-6 of 6
Oralidade e letramento no primeiro ano do ensino fundamental: o gênero discursivo tertúlia em sala de aula
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-08-31)
This work focus on a discourse genre called tertúlia, used in classroom by teacher of first grade students of Ensino Fundamental (Elementary School). Its aim was to promote oral participation after the reading of song ...
A formação de professores a distância e o acesso de crianças de seis anos à linguagem escrita através de projetos de letramento
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-02-24)
This research aims to discuss how an e-learning course of continuing education for literacy teachers may contribute to the development of a literacy project with six-year-old children, enabling their access to writing so ...
O MSN de papel: um gênero também argumentativo
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-03-24)
MSN Paper proposal is constituted of written interaction, in the form of conversation, via notebook paper. It can involve two or more students, having that the interaction is developed through the exchange of rotations ...
A relação da competência comunicativa com o planejamento temático baseado em tarefas em um curso de português língua estrangeira
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-03-28)
This study aims at investigating the relations between a Thematic Task-Based Syllabus and the Communicative Competence (CC) of students of Portuguese as a second language. This qualitative, ethnographic - interpretative ...
Formas de citação discursiva em produções textuais sob o enfoque da teoria das operações predicativas e enunciativas
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-02-27)
This research aims at investigating discursive mechanisms in direct, indirect and free indirect speeches in the teaching context of textual production and interpretation. To contemplate this objective the present research ...
Aplicação de conhecimento léxico-conceitual na sumarização multidocumento multilíngue
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-02-27)
Traditionally, Multilingual Multi-document Automatic Summarization (MMAS) is a computational application that, from a single collection of source-texts on the same subject/topic in at least two languages, produces an ...