• português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
About
  • Policies
  • Instructions to authors
  • Contact
    • Policies
    • Instructions to authors
    • Contact
Search 
  •   Home
  • Centro de Educação e Ciências Humanas - CECH
  • Programas de Pós-Graduação
  • Linguística - PPGL
  • Search
  •   Home
  • Centro de Educação e Ciências Humanas - CECH
  • Programas de Pós-Graduação
  • Linguística - PPGL
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument TypeThis CommunityBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument Type

My Account

Login

Discover

AuthorBarros, Cláudia Dias de (1)Campos-Gonella, Cristiane Oliveira (1)Dias, Ana Beatriz Ferreira (1)... View MoreSubjectLinguística (3)Alteridade (2)Análise do discurso (2)... View MoreDate Issued
2014 (15)
CNPq SubjectsLINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LINGUISTICA (15)LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LINGUISTICA::TEORIA E ANALISE LINGUISTICA (1)Graduate Program
Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL (15)
Document Type
Tese (15)

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 15

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

A teoria de gêneros na formação inicial de professores de língua inglesa: investigando contribuições para o desenvolvimento do conhecimento docente 

Campos-Gonella, Cristiane Oliveira (Universidade Federal de São Carlos, 2014-06-30)
This study aims at investigating the effects of using the swalesian genre analysis theory in the process of teacher education. The participants are pre-service teachers of English as a foreign language, who are in the ...
Thumbnail

A representação de línguas no ciberespaço: um funcionamento enunciativo na contemporaneidade 

Stahlhauer, André Stefferson Martins (Universidade Federal de São Carlos, 2014-10-24)
D'après les discussions de concepts de la sémantique de l énonciation, nous faisons une lecture des sitewebs officiels des pays dans lesquels nous trouvons des sections qui représent des langues qui circulent dans ces ...
Thumbnail

Os sentidos de povo nos pronunciamentos presidenciais de posse: de 1985 a 2011 

Luz, Marcelo Giovannetti Ferreira (Universidade Federal de São Carlos, 2014-09-18)
We aim with this dissertation, conduct an analysis of discursive pronouncements tenure of the presidents of the Republic, in order to ascertain the effects of meaning of the word "people" produced in these speeches, along ...
Thumbnail

Princípios norteadores para o planejamento de cursos de línguas para propósitos específicos em curso superior tecnológico (manutenção de aeronaves): considerando visões de aprendizes, instituição formadora e empregadores 

Terenzi, Daniela (Universidade Federal de São Carlos, 2014-08-22)
The technological higher education has expanded significantly in Brazil and there is a connection between the world of science and technology and the English language (CELANI, 2008). The technological higher education ...
Thumbnail

Crenças e motivação em contexto de língua estrangeira para a terceira idade: subsídios para o desenvolvimento de competências do professor 

Scopinho, Raquel Albano (Universidade Federal de São Carlos, 2014-03-14)
The teaching-learning process of a foreign language for the Third Age is a theme that demands attention and has been little explored. Through the investigation of beliefs and motivational aspects in such a context, we ...
Thumbnail

Escrita acadêmica e identidade: o processo de apropriação de gêneros acadêmicos por graduandos indígenas 

Gomes, Glaucia Regina (Universidade Federal de São Carlos, 2014-02-21)
Due to the challenges faced by the indigenous graduates when entering the university, taking the academic writing in general into consideration, this study aims to investigate how the process of appropriation of academic ...
Thumbnail

A ordem do olhar: sentidos da imagem no discurso político televisivo brasileiro 

Manzano, Luciana Carmona Garcia (Universidade Federal de São Carlos, 2014-02-26)
Cette recherche propose étudier les effets de sens de l image dans le discours politique télévisuél au cours de l Horário Gratuito de Propaganda Eleitoral HGPE depuis la rédémocratisation du pays jusqu à la dérnière ...
Thumbnail

Carnavalização como transgrediência da multidão 

Silvestri, Kátia Vanessa Tarantini (Universidade Federal de São Carlos, 2014-03-14)
Problematize the carnivalesque as a political inorganization a multitude of subjects who transgress power relations is the general aim of the thesis study. Popular demonstrations in societies that emerge are answers to the ...
Thumbnail

O desenvolvimento da percepção intercultural no processo de aprendizagem de espanhol como língua estrangeira: um estudo sobre potencialidades da mediação fílmica 

Quiroga, Valeria Verónica (Universidade Federal de São Carlos, 2014-03-21)
The theme of this research arises from the researcher s experience as a teacher of Spanish as a Foreign Language (SFL). This debate specifically began by problematizing cinema as a supporting and complementary teaching ...
Thumbnail

Descrição e classificação de predicados nominais com o verbo-suporte fazer no Português do Brasil 

Barros, Cláudia Dias de (Universidade Federal de São Carlos, 2014-02-27)
Lexical data base building can be considered an essential task for Natural Language Processing (NLP), since the data included can be used in numerous tools, such as Parsers, Semantic Role Labelers, automatic translators, ...
  • 1
  • 2

UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT
 

 


UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT