Search
Now showing items 1-10 of 15
A teoria de gêneros na formação inicial de professores de língua inglesa: investigando contribuições para o desenvolvimento do conhecimento docente
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-06-30)
This study aims at investigating the effects of using the swalesian genre analysis theory in the process of teacher education. The participants are pre-service teachers of English as a foreign language, who are in the ...
A representação de línguas no ciberespaço: um funcionamento enunciativo na contemporaneidade
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-10-24)
D'après les discussions de concepts de la sémantique de l énonciation, nous faisons une lecture des sitewebs officiels des pays dans lesquels nous trouvons des sections qui représent des langues qui circulent dans ces ...
Os sentidos de povo nos pronunciamentos presidenciais de posse: de 1985 a 2011
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-09-18)
We aim with this dissertation, conduct an analysis of discursive pronouncements tenure of the presidents of the Republic, in order to ascertain the effects of meaning of the word "people" produced in these speeches, along ...
Princípios norteadores para o planejamento de cursos de línguas para propósitos específicos em curso superior tecnológico (manutenção de aeronaves): considerando visões de aprendizes, instituição formadora e empregadores
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-08-22)
The technological higher education has expanded significantly in Brazil and there is a connection between the world of science and technology and the English language (CELANI, 2008). The technological higher education ...
Crenças e motivação em contexto de língua estrangeira para a terceira idade: subsídios para o desenvolvimento de competências do professor
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-03-14)
The teaching-learning process of a foreign language for the Third Age is a theme that demands attention and has been little explored. Through the investigation of beliefs and motivational aspects in such a context, we ...
Escrita acadêmica e identidade: o processo de apropriação de gêneros acadêmicos por graduandos indígenas
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-02-21)
Due to the challenges faced by the indigenous graduates when entering the university, taking the academic writing in general into consideration, this study aims to investigate how the process of appropriation of academic ...
A ordem do olhar: sentidos da imagem no discurso político televisivo brasileiro
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-02-26)
Cette recherche propose étudier les effets de sens de l image dans le discours politique télévisuél au cours de l Horário Gratuito de Propaganda Eleitoral HGPE depuis la rédémocratisation du pays jusqu à la dérnière ...
Carnavalização como transgrediência da multidão
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-03-14)
Problematize the carnivalesque as a political inorganization a multitude of subjects who transgress power relations is the general aim of the thesis study. Popular demonstrations in societies that emerge are answers to the ...
O desenvolvimento da percepção intercultural no processo de aprendizagem de espanhol como língua estrangeira: um estudo sobre potencialidades da mediação fílmica
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-03-21)
The theme of this research arises from the researcher s experience as a teacher of Spanish as a Foreign Language (SFL). This debate specifically began by problematizing cinema as a supporting and complementary teaching ...
Descrição e classificação de predicados nominais com o verbo-suporte fazer no Português do Brasil
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-02-27)
Lexical data base building can be considered an essential task for Natural Language Processing (NLP), since the data included can be used in numerous tools, such as Parsers, Semantic Role Labelers, automatic translators, ...