Browsing Profissional em Educação - PPGPE by CNPq Subject "CIENCIAS HUMANAS"
Now showing items 1-6 of 6
-
A formação politica no material de sociologia e projeto de vida do ensino médio da rede estadual paulista
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 30/08/2023)This qualitative investigation and documentary research methodology aims to understand the proposal for political formation present in the didactic material "Curriculum in Action" (2022) in the area of Human and Social ... -
A construção de conceitos sobre a pequenez humana : astronomia em aulas de filosofia no ensino médio
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 16/05/2017)This work analyzes the possibility that some of the contents of Astronomy would be introduced in Philosophy classes, verifying its applicability as a proposal for an interdisciplinary activity in high school. The aim of ... -
As percepções de professores sobre as influências das masculinidades tóxicas nas vivências pessoais e profissionais
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 11/09/2019)This research was developed from the perception about how men behave in society, since they need to adapt to the socially established patterns of masculinity and virility, submitting to certain sufferings in order to ... -
A formação em contexto na educação integral do ponto de vista dos professores de uma escola pública: uma análise da dialogicidade no processo educativo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 19/12/2019)This research aims to investigate the conceptions that point to the understanding of teachers who work in an institution of Integral Education and who are involved in context training on dialogicity in the educational ... -
Pibid e saberes profissionais: uma análise desse paralelismo sob a ótica de professores em início de carreira
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 17/08/2021)The beginning of teaching reveals itself as a phase under construction, permeated by challenges, perspectives and knowledge mobilized by teachers from different sources (historicity, training, experience). It is a transitional ... -
A prática dos professores de música das escolas municipais de São Carlos/SP: uma análise sobre a utilização de uma proposta curricular
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 26/08/2024)This study, based on a qualitative paradigm, is an exploratory investigation that aims to examine how the curricular proposal by Machado et al. (2022) has been utilized by music teachers in the early years of elementary ...