Navegando Educação em Ciências e Matemática - PPGEdCM-Ar por orientador "11896fb5-2e97-4530-b7df-b237abbfa8a0"
Itens para a visualização no momento 1-4 of 4
-
Alfabetização Científica em diálogo com Tertúlias Dialógicas Científicas: aproximações e conciliações
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemática - PPGEdCM-Ar, Câmpus Araras, 05/07/2023)Scientific Literacy (SL) is a current paradigm for Science Education and recognizing that access to scientific knowledge is a necessity for all. Considering that the Scientific Dialogic Tertulia (SDT) is a successful ... -
Currículo de matemática na Educação Infantil de um município do interior paulista: compreensão de número e sistema de numeração
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemática - PPGEdCM-Ar, Câmpus Araras, 19/04/2023)This research presents an analysis of the Curriculum of the Municipal Education Network of Limeira, more specifically the part related to early childhood education. Its purpose is to verify how the contents related to ... -
Estudo documental do currículo paulista na área de química do ensino médio em perspectiva crítica de atuação docente
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemática - PPGEdCM-Ar, Câmpus Araras, 16/11/2022)This research was supported by the Coordination for the Improvement of Higher Education Personnel (known as CAPES). Given recent political events and the approval, in recent years, of new curricular guidelines, it is ... -
Ensino de matemática e conhecimentos de estudantes: diálogos para formação de professores dos anos iniciais na Educação de Pessoas Jovens e Adultas (EPJA)
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemática - PPGEdCM-Ar, Câmpus Araras, 09/03/2020)This dissertation has as main objective to understand how the mathematical knowledge of the students of the Education of Young and Adult People (EPJA) can contribute to the formation of the multipurpose educator of the ...