Metacognição e o processo de aprender a aprender na graduação

Carregando...
Imagem de Miniatura

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Universidade Federal de São Carlos

Resumo

This work is an experience report lived in the graduation in Medicine at the Federal University of São Carlos based on the perspective of metacognition as the basis of learning, related to the curricular guidelines of the mentioned course that uses active teaching methodologies. This experience is reported from the point of view of a student at the end of her training, who during the process showed interest in medical education topics and sought to understand the learning process. The core of the text includes the three metacognitive pillars - person, task and strategy - and narrates their development according to undergraduate learning cycles and units

Descrição

Citação

CARVALHO, Beatriz Barea. Metacognição e o processo de aprender a aprender na graduação. 2023. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Medicina) – Universidade Federal de São Carlos, São Carlos, 2023. Disponível em: https://repositorio.ufscar.br/handle/20.500.14289/17444.

Coleções

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced

Licença Creative Commons

Exceto quando indicado de outra forma, a licença deste item é descrita como Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil