Correlações entre habilidades socioemocionais e a graduação médica inserida na saúde pública – Relato de uma experiência pessoal
Carregando...
Data
Autores
Título da Revista
ISSN da Revista
Título de Volume
Editor
Universidade Federal de São Carlos
Resumo
A medical degree goes far beyond the gathering of theoretical knowledge. It also involves the development of non-cognitive skills: the socio-emotional skills. These tools permeate not only professional medical practice and doctor-patient/doctor-team relationships, but also the very experience that medical school exposes its students to. Empathy, communication, trust, resilience and socio-cultural sensitivity are
discussed here as fundamental tools for the doctor and medical student, and explored in a reflection text about the author's experience during her time at the Federal University of São Carlos (UFSCar), during the undergraduate medical course.
Descrição
Palavras-chave
Citação
BOFFA, Júlia Carolina Madeira. Correlações entre habilidades socioemocionais e a graduação médica inserida na saúde pública – Relato de uma experiência pessoal. 2024. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Medicina) – Universidade Federal de São Carlos, São Carlos, 2024. Disponível em: https://repositorio.ufscar.br/handle/20.500.14289/19319.
Coleções
item.page.endorsement
item.page.review
item.page.supplemented
item.page.referenced
Licença Creative Commons
Exceto quando indicado de outra forma, a licença deste item é descrita como Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
