Correlações entre habilidades socioemocionais e a graduação médica inserida na saúde pública – Relato de uma experiência pessoal

Carregando...
Imagem de Miniatura

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Universidade Federal de São Carlos

Resumo

A medical degree goes far beyond the gathering of theoretical knowledge. It also involves the development of non-cognitive skills: the socio-emotional skills. These tools permeate not only professional medical practice and doctor-patient/doctor-team relationships, but also the very experience that medical school exposes its students to. Empathy, communication, trust, resilience and socio-cultural sensitivity are discussed here as fundamental tools for the doctor and medical student, and explored in a reflection text about the author's experience during her time at the Federal University of São Carlos (UFSCar), during the undergraduate medical course.

Descrição

Citação

BOFFA, Júlia Carolina Madeira. Correlações entre habilidades socioemocionais e a graduação médica inserida na saúde pública – Relato de uma experiência pessoal. 2024. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Medicina) – Universidade Federal de São Carlos, São Carlos, 2024. Disponível em: https://repositorio.ufscar.br/handle/20.500.14289/19319.

Coleções

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced

Licença Creative Commons

Exceto quando indicado de outra forma, a licença deste item é descrita como Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil