• Comportamento de busca e uso da informação dos alunos do curso de pedagogia da UFSCar, nas modalidades a distância e presencial 

      Antonio, Alexei David; http://lattes.cnpq.br/8226039838273760 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade - PPGCTS, , 23/02/2015)
      The social changes that have been taking place in recent decades and the rapid advance of information and communication technologies are changing the role of education in contemporary society, transforming the way people ...
    • Representação da informação de bens culturais: construindo uma taxonomia no contexto das fazendas históricas paulistas 

      Bernardino, Mayara Cristina; http://lattes.cnpq.br/2202213676146464 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade - PPGCTS, , 19/02/2015)
      This research is in the context of Brazilian historic farms that were responsible, especially at national economic development from the cultivation of coffee between the seventeenth and nineteenth centuries. Different ...
    • Identificação de padrões de metadados para preservação digital 

      Danilo, Formenton; http://lattes.cnpq.br/0625069342441295 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade - PPGCTS, Câmpus São Carlos, 27/11/2015)
      With the significant increase in the production and acquisition of digital content, initiatives for the recovery and long-term data preservation are being created and studied in the light of changes in technological storage ...
    • Los desafíos de la educación tecnológica: realidad del distrito escolar 1, de Tegucigalpa, Honduras 

      Escober Avila, Carlos Enrique; http://lattes.cnpq.br/0731949934776618 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade - PPGCTS, Câmpus São Carlos, 06/12/2019)
      Education is, without a doubt, a process which helps nations in the development of their populations, preparing them to meet social demands which the same population requires. It is this way, in which Honduras seeks to ...
    • Biblioteca como infraestrutura de apoio para a Educação a Distância 

      Ferreira, Ligia Leite Castelli; http://lattes.cnpq.br/0334868163241500 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade - PPGCTS, Câmpus São Carlos, 15/02/2018)
      The problem of research investigated comes in a critical aspect related to distance education, the development of research by distance mode students. Whereas higher education values by teaching, research and extension, ...
    • Mapeamento semântico do conceito de inovação para a ciência da informação: uma análise gramático-sistêmico funcional 

      Matui, Natália da Conceição; http://lattes.cnpq.br/3399075959507926 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação - PPGCI, Câmpus São Carlos, 27/02/2020)
      When educational institutions and spaces are called upon to compose and heat up the production of innovation, thinking about economic and social development, and solutions to problems that impact well-being and social life, ...
    • Memória científica e institucional: contribuições conceituais para a Unidade Multidisciplinar de Memória e Arquivo Histórico (UMMA) da UFSCar 

      Prado, Samanta; http://lattes.cnpq.br/1332604025531797 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade - PPGCTS, Câmpus São Carlos, 28/02/2019)
      The safeguarding of scientific memory has been an increasingly worked issue in several institutions, and has received a growing focus of interest in the context of Brazilian universities. This work has as general objective ...
    • Regulamentação e concepção das bibliotecas dos Institutos Federais de Educação, Ciência e Tecnologia : em busca de sua historicidade e identidade 

      Santos, Maria Aparecida Brito; http://lattes.cnpq.br/1508667059823260 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade - PPGCTS, Câmpus São Carlos, 23/02/2017)
      The history of the libraries of the Federal Institutes of Education, Science and Technology – IFs – is related to emergence of the latter, reflecting the historical trajectory of each institution. Their distinctive ...
    • Diagnóstico da Rede Sociotécnica de Inovação em uma Instituição Federal de Ensino Superior 

      Silva, Daniela Salgado Gonçalves da; http://lattes.cnpq.br/2401064231048780 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade - PPGCTS, Câmpus São Carlos, 21/08/2018)
      Innovative activity is considered a social and collective process, in which its learning takes place through interactions. The more complex the learning, the greater the need for interaction and complementarity. Therefore, ...
    • Iniciação científica e tecnológica na educação superior a distância 

      Silva, Daniela Salgado Gonçalves da; http://lattes.cnpq.br/2401064231048780 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade - PPGCTS, , 24/02/2014)
      Considering the low search for undergraduate research (UR) from the Distance Education (DE) students from Federal University of São Carlos (UFSCar), registered in the Scientific and Technological Undergraduate Research ...
    • A interdisciplinaridade como tecnologia de ação comunicativa: uma análise hermenêutico-dialética 

      Silva, Marco Donizete Paulino da; http://lattes.cnpq.br/1474293377346927 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade - PPGCTS, Câmpus São Carlos, 19/11/2018)
      We start from the perception that there is a crisis at the scientific level - by the resistance to remodeling the paradigm of Modern Science in the face of complex contemporary reality - and at the socio-environmental level ...
    • Metodologias, instrumentos e interfaces de organização de fotografias na web: uma análise na perspectiva do Patrimônio Cultural Rural Paulista 

      Silveira, Letícia Reis da; http://lattes.cnpq.br/2964936440944082 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade - PPGCTS, , 13/02/2014)
      The present days are characterized by the increasingly volume of information available on different kinds of media, and proportionally by the increasingly need to think, create and evaluate methodologies and tools that ...