• A alfabetização científica na educação brasileira: desafios e perspectivas 

      Mendes, Clayton Silva (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade - PPGCTS, Câmpus São Carlos, 29/11/2022)
      The Science, Technology and Innovation are recognized as key factors in the economic and social development of nations and are part of the economic agenda of many countries. Deepening knowledge about Science, Technology ...
    • Um diálogo com os discursos dos educadores, do Sesc São Carlos: vozes e sentidos de uma prática pedagógica 

      Motta, Priscila Canova (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade - PPGCTS, Câmpus São Carlos, 17/02/2020)
      Our aim with this research is to discuss issues related to education and especially to non-formal education based on the discursive manifestations of the educators of the Sesc São Carlos Children and Youth Sector Programs. ...
    • Vigilância digital e suas implicações no âmbito da educação: uma revisão sistemática da literatura 

      Sgoti, Rogério Ferreira (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade - PPGCTS, Câmpus São Carlos, 29/05/2024)
      In the contemporary context of a digital culture already deeply rooted in current societies, this study aimed to analyze how the theme of "digital surveillance" has been addressed in the scientific literature in the Brazilian ...
    • Gestão democrática na escola: indicadores de qualidade para a humanização do trabalho educativo 

      Pereira, Carolina Sala (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade - PPGCTS, Câmpus São Carlos, 18/03/2024)
      The general objective of the research is to analyze educational work concomitant with the actions of all members of the educational process, promoted by collaborative management, that helps ensure the quality of teaching ...