• As antinomias do ensino de filosofia: caminhos e possibilidades para o seu ensino à luz da literatura 

      Costa, José Luiz (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Filosofia - PROF-FILO, Câmpus São Carlos, 30/06/2021)
      This dissertation presents an analysis of the teaching of philosophy in Brazil, which seeks to identify the course of teaching this discipline under the legislation that regulates Brazilian education and the ways in which ...
    • Acepções de um currículo de Filosofia 

      Souza, Mateus Leite de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Filosofia - PROF-FILO, Câmpus São Carlos, 11/06/2021)
      This dissertation, entitled "Acceptances of a Philosophy curriculum", demonstrates that there was no contribution from the curricular bases, proposed and offered by the Department of Education of the State of São Paulo ...
    • Sobre a permanência da Filosofia na escola e sua relação com o mundo tecnológico 

      Rissatto, Marcelo Artur (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Filosofia - PROF-FILO, Câmpus São Carlos, 29/06/2021)
      This work intends to locate the role of philosophy in a world completely transformed (and in transformation) of the technological age, especially in what concerns the new information technologies. With this purpose, at ...
    • Aproximações entre o ensino de filosofia e a agroecologia: repensando a questão agrária e o agronegócio no Brasil através da perspectiva histórico-crítica 

      Figueiroa, Tiê Nogueira (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Filosofia - PROF-FILO, Câmpus São Carlos, 25/07/2021)
      This paper has as object of study the teaching of philosophy through a critical-philosophical view at the model of the Brazilian rural development in order to discuss and comprehend the relationships between the in natura ...